Ο εμβληματικός Γαλλο-Ιάπωνας σχεδιαστής Κένζο Τακάντα υπέκυψε από κορωνοϊό, ανακοίνωσε εκπρόσωπός του. Ο πρώτος Ιάπωνας σχεδιαστής που επιβλήθηκε στο Παρίσι, όπου και έκανε καριέρα και διάσημη την φίρμα Kenzo, πέθανε στο αμερικανικό νοσοκομείο...
Neuilly-sur-Seine από τις συνέπειες της Covid-19 σε ηλικία 81 ετών, αναφέρεται στην ανακοίνωση.Η μπουτίκ των ‘70s που τον έκανε διάσημο
Εργάστηκε για λίγο στην Ιαπωνία πριν μετακομίσει στη Μέκκα της μόδας, το Παρίσι, το 1965, όπου και ξεκίνησε να εργάζεται ως freelancer σχεδιαστής. Το 1970 άνοιξε την δική του μπουτίκ, στην οποία με τις συμβουλές του Kenzo μπορούσε αναβαθμίσει κανείς το στιλ του με κομμάτια που πλησίαζαν την υψηλή ραπτική. Το Jungle Jap, όπως αποκαλούνταν το κατάστημα έγινε γρήγορα το αγαπημένο μοντέλων και trendsetter της εποχής. Η πρώτη του κολεξιόν για την μπουτίκ δημιουργήθηκε αποκλειστικά από βαμβακερά υφάσματα, καθώς δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει πιο ακριβά υλικά. Η δημιουργική ματιά του Kenzo όμως τράβηξε την προσοχή του περιοδικού ELLE, που συμπεριέλαβε μια από τις δημιουργίες του στο εξώφυλλό του εκείνη την περίοδο.
Η θεατράλε πλευρά των επιδείξεων του Kenzo
Ο Kenzo λάτρευε τη θεατρικότητα στις κολεξιόν του και έτσι το 1978 παρουσίασε τις νέες του συλλογές στο εσωτερικό μιας τέντας τσίρκου, συνοδεία έφιππων ακροβατών που φορούσαν διάφανες στολές. Σε εκείνες τις επιδείξεις, του ‘78 και του ‘79, ο ίδιος βγήκε στη σκηνή πάνω σε έναν ελέφαντα.
Τα σχέδια του διακρίνονταν πάντα για τις ασύμμετρες φόρμες, ενώ απέφευγε (τις εμφανείς) ραφές και τα φερμουάρ, προκρίνοντας πιο ελεύθερα σχέδια. Οι δημιουργίες του Kenzo ξεχώριζαν επίσης για τα φαρδιά μανίκια που έδιναν όγκο στα ρούχα, ενώ τα χρώματα και τα σχέδια ήταν πάντοτε για τον οίκο αυτό μια έκπληξη.
Όταν ο ιδρυτής αποσύρθηκε από τον οίκο Kenzo
Ως τις αρχές του ‘90, είχε κυκλοφορήσει και ανδρική σειρά ρούχων, ενώ μπήκε και στην βιομηχανία της ομορφιάς, λανσάροντας ένα γυναικείο και ένα ανδρικό άρωμα. Η επωνυμία KENZO εξαγοράστηκε το 1993 από τον κολοσσό πολυτελών ειδών στον πλανήτη, την LVMH.
Ο CEO της πιο ισχυρής εταιρείας πολυτελών ειδών στον κόσμο, Μπερνάρ Αρνό, εξέδωσε μάλιστα μια σύντομη ανακοίνωση για να εκφράσει τη λύπη του για τον θάνατο του σχεδιαστή, τονίζοντας μεταξύ άλλων, πως ο Kenzo, «ενστάλαξε έναν τόνο ποιητικής ελαφρότητας και γλυκιάς ελευθερίας» στη μόδα.
Το 1999, ο ίδιος ο Kenzo αποσύρθηκε από τον οίκο, αφήνοντας τους βοηθούς του να αναλάβουν τα ηνία του οίκου. Έξι χρόνια αργότερα, το 2005, ο Kenzo επανήλθε στον χώρο της μόδας, αυτή τη φορά ως σχεδιαστής διακόσμησης, δημιουργώντας την Gokan Kobo, μια φίρμα για έπιπλα σπιτιού.