29 Οκτ 2020

Κανόνες για διαφάνεια και σαφήνεια στους λογαριασμούς ρεύματος θέτουν οι Βρυξέλλες


Να θέσει τέρμα στα φαινόμενα παραπλάνησης του καταναλωτή
επιχειρεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, θεσπίζοντας νέους κανόνες για μεγαλύτερη ακρίβεια, διαφάνεια και σαφήνεια στους λογαριασμούς ρεύματος των.. ηλεκτρικών εταιρειών. Τα περισσότερα παράπονα που διατυπώνουν οι καταναλωτές στις αρμόδιες αρχές της χώρας μας, σχετικά με τον τομέα της ενέργειας, αφορούν ελλιπή ενημέρωση ή και παραπλάνηση για τα τιμολόγια ρεύματος, αλλα και τις υπηρεσίες που παρέχουν ή υποστηρίζουν ότι παρέχουν οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Το πρόβλημα είναι γνωστό και καταγεγραμμένο και σε άλλες χώρες. Με μια νέα δέσμη μέτρων που έθεσε ήδη σε εφαρμογή, η Κομισιόν επιχειρεί να δημιουργήσει κανόνες διαφάνειας και σαφήνειας.

Οι πιο σημαντικές από τις νέες διατάξεις, αφορούν υποχρεώσεις για ακριβέστερη και συχνότερη μέτρηση της καταναλισκόμενης ενέργειας, μεγαλύτερη διαφάνεια στις χρεώσεις, καθώς και ευκολότερη πρόσβαση στις σχετικές πληροφορίες και δεδομένα.

Πρόκειται για ένα βήμα μπροστά που θα επιτρέψει στους ευρωπαίους καταναλωτές να πάρουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την ενεργειακή τους κατανάλωση, καθώς και να προωθήσει περαιτέρω τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης σε τομείς όπως η θέρμανση, η ψύξη και το ζεστό νερό.


Τα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν:


Τελικοί χρήστες και νοικοκυριά θα έχουν χωρίς χρέωση πρόσβαση στους λογαριασμούς τους και σε πραγματικό χρόνο, εικόνα της καταναλισκόμενης ενέργειας

Για τα νοικοκυριά και τις πολυκατοικίες, σαφείς κανόνες και τεχνικά εργαλεία θα διασφαλίζουν την διαφανή κατανομή του κόστους θέρμανσης, ψύξης και ζεστού νερού.

Τα νοικοκυριά που συνδέονται με τηλεθέρμανση και ψύξη θα λαμβάνουν τους λογαριασμούς τους πιο συχνά, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο.

Για όλους τους καταναλωτές, οι πληροφορίες σχετικά με το κόστος, τους φόρους και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ενέργειας που καταναλώνουν θα πρέπει να είναι εύκολα και άμεσα διαθέσιμες.

Το ίδιο ισχύει και για δεδομένα που θα βοηθούν τους καταναλωτές να κατανοήσουν το προφίλ της κατανάλωσης που κάνουν και πως μπορούν να εξοικονομήσουν ενέργεια, να αλλάξουν πάροχο, να υποβάλλουν καταγγελία κλπ.

Όπου είναι εφικτό, οι νεοεγκατεστημένοι μετρητές θέρμανσης, ψύξης και ζεστού νερού οικιακής χρήσης, καθώς και οι κατανεμητές κόστους θερμότητας θα είναι συσκευές που μπορούν να “διαβαστούν” εξ αποστάσεως, ενώ οι πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στους αντίστοιχους καταναλωτές.

Όπου είναι εφικτό, νέα διαμερίσματα που συνδέονται με κεντρική πηγή θέρμανσης ή τηλεθέρμανση για την οικιακή παροχή ζεστού νερού θα είναι εξοπλισμένα με μεμονωμένους μετρητές.