1 Σεπ 2020

Στις 14 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία -Πώς θα λειτουργήσουν, τι ισχύει για μάσκες, διαλείμματα, απουσίες


Στις 14 Σεπτεμβρίου θα ανοίγουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές στη χώρα, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως...


η οποία απηύθυνε έκκληση στους γονείς να επιστρέψουν άμεσα από τις διακοπές τους και στο διάστημα μέχρι το πρώτο κουδούνι να περιορίσουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους τις κοινωνικές επαφές. Τόνισε ότι δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν στις 7 Σεπτεμβρίου γιατί δεν έχουν επιστρέψει όλοι από τις διακοπές τους. 
Περαιτέρω, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας επεσήμανε πως «ικανός αριθμός συμπολιτών μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα αστικά κέντρα. Ιδίως στην Αθήνα, μέχρι τις 31 Αυγούστου, με βάση την ανάλυση δεδομένων κινητικότητας του πληθυσμού - από τα διόδια, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και τις αστικές συγκοινωνίες - φαίνεται ότι περίπου το 85% των κατοίκων της πρωτεύουσας επέστρεψαν στην πόλη».

Δείτε αναλυτικά όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας
Όλα έτοιμα για τη νέα σχολική χρονιά
«Το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο για τη νέα σχολική χρονιά. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών και προσωπικού νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Τα βιβλία έφτασαν στα σχολεία εγκαίρως», τόνισε η υπουργός Παιδείας.

Διευκρίνισε επίσης πως ο αγιασμός για το νέο σχολικό έτος, θα πραγματοποιηθεί ανά τμήμα ώστε να περιοριστεί κατά το δυνατό ο συγχρωτισμός και με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Η κ. Κεραμέως επιπρόσθετα επανέλαβε τα περιοριστικά μέτρα που είχαν ανακοινωθεί, που περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα αναστολή σχολικών εκδρομών και περιπάτων ανά τμήμα. Επίσης αναβάλλονται τα σχολικά πρωταθλήματα.

Ειδικότερα:

1.ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ

Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.

Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ

Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας τα αναλύσουν εν συνεχεία ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Πρόεδρος ΚΕΔΕ.

4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.

7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ

Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Εντός κάθε σχολικού τμήματος.

9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.

10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ

- Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.

- Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

- Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και

- Καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

- Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση

- Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.

16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ

Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.

Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
Τόνισε πως εξαιρούνται από τη χρήση μάσκας μαθητές με σοβαρά κινητικά προβλήματα αλλά και προβλήματα διαταραχής.

Ειδικότερα, εξαιρούνται:

•          Παιδιά́ με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς

•          Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους

Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό



Για ποιους είναι δικαιολογημένες οι απουσίες
Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δεν θα προσμετράται σε μια σειρά από περιπτώσεις, όπως εάν υπάρχει νόσηση από κορωνοϊό, εάν ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής ανήκει σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές έχουν οριστεί από τους ειδικούς.  

Ειδικότερα, η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:

•          Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του. Είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης

•          Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή. Είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

•          Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι. Είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας

Ειδικότερα, εξαιρούνται:
Παιδιά́ με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό
Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:

Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες
Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)
Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).

Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται, σύμφωνα με την υπουργό:

Σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σε περίπτωση κρούσματος θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, θα κλείνει το τμήμα ενώ θα ορίζεται υπεύθυνος τμήματα.

Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:

Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.
Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.
Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.
Όπως εξήγησε η κ. Κεραμέως, για την ομαλή έναρξη των σχολείων:

«Έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια. 
Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.
Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στην ώρα της.
Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό - προτεραιοποιήσαμε τη στελέχωση των σχολείων: 

ολοκληρώσαμε τους πρώτους στη χώρα 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
εκδώσαμε τους νέους προσωρινούς πίνακες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τη βάση για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση».
Η κ. Κεραμέως επεσήμανε πως για τα φροντιστήρια τα μέτρα που θα ισχύουν θα είναι ίδια ακριβώς με αυτά που ανακοινώθηκαν για τα σχολεία.

Πέτσας: Να γυρίσουν από διακοπές οι γονείς με τα παιδιά τους
«Καλούμε τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι από τις διακοπές και να περιορίσουν τις επαφές τους», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. 

«Η Κυβέρνηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν συνεργαστεί στενά, όλο αυτό το διάστημα, καθώς η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική. Χρειάζονται  πρόσθετα μέτρα προστασίας, ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορωνοϊού. Και ενώ το Υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο για τη νέα σχολική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος  του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων. Που – στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους – κάνουν ό,τι χρειάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, από τη μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, μέχρι την εξασφάλιση της αναγκαίας απολύμανσης και της διάθεσης όλων των αναλώσιμων υλικών, όπως μάσκες και αντισηπτικά», σημείωσε ο κ. Πέτσας.

Μήνυμα Θεοδωρικάκου σε γονείς και μαθητές
Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, έστειλε μήνυμα σε γονείς και μαθητές, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «όποια μάσκα και αν φέρετε στο πρόσωπο λόγω των καιρών που ζούμε, αυτή δε μπορεί και δε θα κρύψει ποτέ την καθαρή ματιά σας στο αύριο, στη ζωή που σχεδιάζετε και δημιουργείτε, αυτή την καθαρή ματιά που τόσο έχει ανάγκη η πατρίδα μας. Σας εμπιστευόμαστε, όπως εμπιστευόμαστε και την Ελληνική οικογένεια που αγωνίζεται να είναι ενωμένη, αγαπημένη και ασφαλής στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Όπως εμπιστευόμαστε τον Έλληνα εκπαιδευτικό».

Ο ίδιος επεσήμανε πως «η κυβέρνηση στηρίζει και ενισχύει διαρκώς την αυτοδιοίκηση, τόσο στους δήμους όσο και στις περιφέρειες με πράξεις και σημαντικές μεταρρυθμίσεις» και εξήγησε:

«Το πρώτο βασικό στοιχείο είναι η έγκαιρη κεντρική επιχορήγηση για την προμήθεια μέσω της ΚΕΔΕ μασκών ΔΩΡΕΑΝ για εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές -τριες όλων των σχολείων, ακολουθώντας τις προδιαγραφές και συμβουλές των ειδικών για τα ζητήματα ασφάλειας. Όλα τα παιδιά και όλοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.
Το δεύτερο είναι η πλήρης στελέχωση με προσωπικό καθαριότητας σε όλη την επικράτεια ώστε 5000 εργαζόμενοι με πλήρες ωράριο αλλά και 4474 με μειωμένο ωράριο να ριχτούν άμεσα στη μάχη για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες της εποχής μας.
Εδώ, θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτό γίνεται – σε αντιδιαστολή με παλαιότερα – απολαμβάνοντας οι εργαζόμενοι αυτοί πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα. Συγκρίνοντας τα στοιχεία, μέχρι πέρυσι οι καθαρίστριες που ήταν πλήρους απασχόλησης και καθάριζαν πάνω από 13 αίθουσες ήταν 3761. Για αυτό το λόγο φέτος δίνουμε 28 εκατ. ευρώ περισσότερα.
Όσον αφορά τη λειτουργία των κυλικείων αυτά θα λειτουργήσουν κανονικά με προμήθεια και διάθεση μόνο σφραγισμένων και προσυσκευασμένων υλικών.
Το τρίτο αφορά τις δαπάνες μεταφοράς μαθητών ύψους 175 εκ. ευρώ προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση 240 χιλιάδων μαθητών στα σχολεία.
Το τέταρτο αφορά τις ανάγκες επισκευής και συντήρησης των σχολικών κτιρίων μέσω των σχολικών επιτροπών, με συνολικό ποσό 128 εκ. μέσω των ΚΑΠ».