Η δίμηνη καθυστέρηση της κυβέρνησης να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά της κατανομής της διαφημιστικής καμπάνιας "Μένουμε Σπίτι" αλλά και το γεγονός ότι δεν δίνονται στη δημοσιότητα οι αρχικές...
"διαφημιστικές εντολές", από μόνη της είναι μια πολύ ισχυρή ένδειξη ότι πρόκειται για μια "μαγειρεμένη" λίστα, όπως καταγγέλλεται από διάφορες πλευρές.
Άλλωστε, το φυσιολογικό για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο θα ήταν να έχει δώσει εξαρχής όλα τα στοιχεία και όχι να δίνει "σε δόσεις", πρώτα τη λίστα και μετά από ένα μήνα, τα ποσά.
Όμως ακόμη και αυτή η λίστα, ακόμη και αν δεν είναι "μαγειρεμένη", αποδεικνύει την εξώφθαλμη στήριξη των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ αλλά και την κατάργηση κάθε "κανόνα της αγοράς" και της κοινής λογικής, αφού υπάρχει τρομακτική αναντιστοιχία των ποσών της διαφήμισης με το κοινό κάθε μέσου.
Τόσο στα γνωστά ΜΜΕ της χώρας, όσο και σε κάθε επαρχία, διαπιστώνεται μια εντυπωσιακή στήριξη των μέσων που στηρίζουν την κυβέρνηση και, αντίστοιχα, ένας αποκλεισμό η συμβολική απλώς κατανομή στα υπόλοιπα ΜΜΕ.
Στο site iefimerida.gr κατανέμονται 250.000 ευρώ, όπως και στο, σχεδόν άγνωστο Bovary.gr του ίδιου ομίλου 100.000 ευρώ, συνολικά δηλαδή το αστρονομικό ποσό των 350.000 ευρώ!
Στην Athens Voice δίδονται 180.000 ευρώ και άλλα 40.000 ευρώ στο ραδιόφωνο της Athens Voice.
Στο site του ραδιοφώνου Kiss κατανέμονται 40.000 ευρώ και άλλα 70.000 στο ίδιο το ραδιόφωνο.
Η εβδομαδιαία εφημερίδα Φιλελεύθερος, μηδαμινής κυκλοφορίας, παίρνει 60.000 ευρώ και το liberal.gr της ίδια ιδιοκτησίας 120.000 ευρώ!
Την ίδια ώρα που ο Ριζοσπάστης παίρνει 10.000 ευρώ και στην Εφημερίδα των Συντακτών, από τις τις μεγαλύτερες της χώρας, κατανέμονται μόλις 30.000 ευρώ ενώ έχει αποκλειστεί το Documento.
Εντύπωση προκαλούν τα ποσά διαφόρων -άσημων κατά τεκμήριο- site, όπως T-LIFE (80.000 ευρώ), Queen.gr (100.000 ευρώ), Economistas (50.000 ευρώ) GOSSIP-TV (25.000 ευρώ), mothersblog.gr (25.000 ευρώ), thepresident.gr (30.000 ευρώ). Ακόμη όμως και μικρότερα ποσά προκαλούν αίσθηση, όπως ενδεικτικά στο neweurope.gr (20.000 ευρώ), στο olivemagazine.gr (10.000 ευρώ), στο epixeiro.gr (10.000 ευρώ), στο neopolis.gr (13.000 ευρώ), στο thepressroom.gr (10.000 ευρώ) ή στο politisonline.gr (10.000 ευρώ). Από τα πιο γνωστά site, κατανέμονται 120.000 ευρώ στη Lifo, 50.000 στο TheToc.gr, 50.000 ευρώ στο zougla.gr, 100.000 ευρώ στο newpost.gr, 142.000 ευρώ στο Newsit.gr και 75.000 ευρώ στο newsbeast.gr
Ως μέτρο σύγκρισης, μπορεί να παρατεθεί το γεγονός ότι το Tvxs.gr, ένα από τα μεγαλύτερα ενημερωτικά site της χώρας, αντιστοιχούν μόλις 5.000 ευρώ.
Σε σύγκριση με τη συνάρτηση απόδοσης κάθε μέσου, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση πλήρωσε μέχρι και 50 φορές πολλαπλάσια τιμή, από το tvxs.gr, σε αρκετά φιλοκυβερνητικά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Μάλιστα το ποσό που αντιστοιχεί στο tvxs.gr (5.000 ευρώ) η κυβέρνηση το είχε κατανείμει στα δύο ανύπαρκτα site του Μένιου Φουρθιώτη, που όμως εμφανίζεται να μην έχουν εισπραχθεί μετά το σάλο που ξέσπασε. Εξίσου εντυπωσιακό μέτρο σύγκρισης ότι συνολικά 55.0000 ευρώ αναλογούν στα ... 8 ΜΜΕ του εκδότη Νίκου Καραμανλή, του οποίου τα μέσα του βρέθηκαν στη λίστα, αν και τα περισσότερα είναι άγνωστα (ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΚΑΡΦΙΤΣΑ, paraskhnio.gr, karfitsa.gr, toxrima.gr, policepresslgr, dimosdata.gr, backstage24.gr). Ο ίδιος με τη σειρά του «έχρισε» τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως τον «κορυφαίο ηγέτη του 21ου αιώνα».
Δεν περνά απαρατήρητο ότι δόθηκαν από 100.000 ευρώ στο site κάθε τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας. Όπως επίσης ότι ενισχύονται διάφορα εκκλησιαστικά ΜΜΕ, site που διακινούν συστηματικά fakenews, ενώ δίδονται μόλις 3.000 στο περιοδικό δρόμου ΣΧΕΔΙΑ που έχει μια πολύ ξεχωριστή αποστολή. Υπερβολικό χαρακτηρίζεται επίσης τoν ποσo των 421.000 ευρώ που αφορά στην υπηρεσία καταμέτρησης των αποτελεσμάτων των διαδικτυακών μέσων.
Τα ποσά ανά όμιλο
Εντυπωσιακά είναι τα ποσά που προκύπτουν για τους μιντιακούς ομίλους από το άθροισμα των ποσών σε όλα τα ΜΜΕ που ανήκουν (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα).
Αναλυτικά:
Όμιλος Αλαφούζου: 1.390.000 ευρώ (ΣΚΑΙ tv, ΣΚΑΙ FM, skai.gr, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Κυριακής, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αγγλόφωνη,sportfm.gr, SPORT FM)
Όμιλος Μαρινάκη: 922.000 ευρώ (MEGA, megatv.gr, in.gr, tanea.gr, tovima.gr, ΤΑ ΝΕΑ, ΒΗΜΑ,)
Όμιλος Πρώτο Θέμα: 390.000 ευρώ (Πρώτο Θέμα, protothema.gr, ΘΕΜΑ fm)
Όμιλος Κουρτάκη: 247.000 ευρώ (Παραπολιτικά, Parapolitika.gr, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM)
Όμιλος Αντέννα: 880.000 ευρώ (ΑΝΤ1 Τv, antenna.gr)
Όμιλος Bαρδινογιάννη: 1.657.000 ευρώ (STAR, ALPHA, ALPHA FM, star.gr, alphatv.gr, ΔΙΕΣΗ)
Όμιλος REAL: 170.000 ευρώ (real fm, real.gr, enikos.gr, REAL News)
Το συμπέρασμα, είτε η λίστα ήταν αυτή εξαρχής, είτε τροποποιήθηκε εκ των υστέρων λόγω του σάλου που προκλήθηκε, είναι πως αποδεικνύει ότι τα ποσά δεν χρησιμοποιήθηκαν για την ενημέρωση του κοινού λόγω πανδημίας αλλά για τη στήριξη των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ και αυτό είναι το μοναδικό κριτήριο που πιστοποιεί η λίστα.
Τέλος, η λίστα αναφέρεται σε ΜΜΕ και όχι στις αντίστοιχες εταιρίες, άρα δεν είναι γνωστό αν οι εταιρίες που εκδίδουν τα τιμολόγια, είναι αυτές στις οποίες ανήκουν νόμιμα τα μέσα, ειδικά όσα είναι διαδικτυακά.
(Τα ποσά αναφέρονται χωρίς ΦΠΑ)
tvxs.gr