26 Μαρ 2014

Τατούλης προς Γόντικα: "Αρκετά με την λάσπη σας!" - Γόντικας : Γενικόλογες οι απαντήσεις σας για τα έργα εκατομυρίων που δόθηκαν μικρές εκπτώσεις


Με την φράση «αρκετά πια με την λάσπη σας, επέλεξα να σας απαντώ πολιτικά, αλλά από εδώ και στο εξής θα υπάρξουν άλλοι τρόποι», έκλεισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης την μαραθώνια συζήτηση στο πλαίσιο του...
περιφερειακού συμβουλίου, επί της επερώτησης του επικεφαλής του ΚΚΕ, κ. Νίκου Γόντικα, σχετικά με τα έργα που εκτελεί τεχνική εταιρεία, ιδιοκτησίας του αδελφού του κ. Τατούλη.

Κατά την διάρκεια της εκτενούς απάντησης, η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, κ. Κωνσταντίνα Νικολάκου έδωσε αναλυτικά στοιχεία σε ένα προς ένα έργο, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μια μεγάλη εργολαβία λάσπης που είναι σε εξέλιξη την τελευταία διετία εις βάρος του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, κ. Πέτρου Τατούλη, σημειώνοντας ότι αυτός «ο σάπιος αντιτατουλισμός δεν θα περάσει και ότι όποιος έχει να καταθέσει το δικό του σχέδιο για την Πελοπόννησο, αυτό να πράξει». Μάλιστα παρότρυνε όλες τις παρατάξεις να  θέσουν ερωτήσεις, με δεδομένο ότι δεν πρόκειται να απαντηθούν εκ νέου τα ερωτήματα. παρότρυνση που δεν βρήκε καμία ανταπόκριση. 

1ον) Κατ’ αρχήν σχετικά με τον ισχυρισμό ότι ο εν λόγω όμιλος εταιρειών έχει λάβει μερίδα του λέοντος στα δημόσια έργα που εκτελεί η περιφέρεια Πελοποννήσου την τελευταία τριετία, καταδείχθηκε ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για 12 έργα σε σύνολο 624 δημοπρασιών.

2ον) Σχετικά με την διαδικασία "ανάθεσης" που επικαλούνται οι διάφοροι κύκλοι που ανακυκλώνουν την λάσπη, αποκαλύφθηκε ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για διεθνείς διαγωνισμούς, των οποίων το κύρος δεν αμφισβητήθηκε από καμία ένσταση, ενώ το σύνολο των διαδικασιών είναι σε δημόσια θέα, αναρτημένα στο Διαύγεια.

3ον) Αναφορικά με τις δήθεν μικρές και «ύποπτες» εκπτώσεις που αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι, η κ. Νικολάκου ανέφερε αναλυτικά τις εκπτώσεις των συγκεκριμένων έργων, οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία κυμαίνονται από 40 έως 60% του αρχικού προϋπολογισμού των έργων!

4ον) Όσον αφορά το γεγονός ότι ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου υπέγραψε τις εν λόγω συμβάσεις, η Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι ο κ. Τατούλης δεν αποτελεί μέλος των αποφασιστικών οργάνων και ότι η αρμοδιότητά του εκ του νόμου είναι μια «μηχανική» - «αυτοματοποιημένη» αρμοδιότητα, η οποία δεν του επιτρέπει καμία ανάμιξη ή παρέμβαση στην διαδικασία ανάθεσης ή εκτέλεσης του έργου.

5ον) Έωλο αποδείχτηκε και το επιχείρημα ότι δήθεν η εν λόγω εταιρεία δεν είχε λάβει στο παρελθόν τέτοια πληθώρα έργων και με τέτοιους προϋπολογισμούς. Η κ. Νικολάκου παρουσίασε τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των εν λόγω εταιρειών των 10 ετών, αποδεικνύοντας ότι την τελευταία τριετία έχουν μειωθεί κατά πολύ οι τζίροι της και δεν έχουν αυξηθεί, ενώ σημείωσε και ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα που έχει κατασκευάσει στην Πελοπόννησο, αλλά και σε ολόκληρη την χώρα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, όπως το Μαλλιαροπούλειο Θέατρο, τον περιφερειακό της Τρίπολης, τον περιμετρικό της Μεγαλόπολης, την ανάπλαση του Λιμανιού της Καλαμάτας, το αποχετευτικό των Παξών, το νοσοκομείο «Ελπίς» και δεκάδες άλλα.

Τέλος, η κ. Νικολάκου απευθυνόμενη στο σώμα κατέληξε ότι «το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η δημιουργία ενός μετώπου, το οποίο διαπνέεται από αντιτατουλικό μένος και με συκοφαντίες επιχειρεί να αποδομήσει το πρόσωπο και την εντιμότητα του περιφερειάρχη, αφού δεν έχει κανένα άλλο όπλο να αντιπαρατεθεί στο μεγάλο έργο που η περιφέρεια Πελοποννήσου κατάφερε να παράξει μέσα σε μια τριετία. Αυτό όμως δεν συνιστά δόκιμη πολιτική αντιπαράθεση, αλλά παλαιοκομματισμό και ύβρεις, που δεν μπορεί να πείσει πια κανέναν».
 
Το σχόλιο του Νίκου Γόντικα



Ενώ ήταν αναλυτική η κα. Νικολάκου στις εκπτώσεις που δίνουν οι εταιρείες του οικογενειακού περιβάλλοντος του κ. Τατούλη της τάξης 50% και πάνω στα μικρά έργα μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, στη μαρίδα των έργων όπως λέει ο λαός μας, για να πεταχτούν έξω και να χρεοκοπήσουν μικροί εργολάβοι κι επιχειρηματίες.
Ήταν γενικόλογη και ο κ. Τατούλης δεν αναφέρθηκε καν στα μεγάλα έργα, στα έργα εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν με μικρές εκπτώσεις και απ’ ευθείας ανάθεση με τη μέθοδο του περιορισμένου αριθμού προσφορών γιατί τάχατες απέβησαν άκαρποι οι διαγωνισμοί που έστηναν οι μεγαλοκατασκευαστές ή γιατί υπήρχε επείγουσα ανάγκη.
Είναι έργα όπως η παράκαμψη Βουτιάνων και η βελτίωση σε τμήματα του δρόμου Γύθειο-Αρεόπολη-Γερολιμένα στη Λακωνία, το Κουμπίλα-Λουλούδι και το λιμάνι του Άστρους στην Αρκαδία, τα έργα για τη διάβρωση των ακτών στην Κορινθία κ.α., όπου οι εταιρείες του οικογενειακού περιβάλλοντος του κ. Τατούλη κατέχουν εξέχουσα θέση είτε ως μέλη κοινοπραξίας είτε ως υπεργολάβοι.
Έργα στα οποία οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 4% έως 13% και όχι 50 κι 60% που είναι οι εκπτώσεις στα μικρά έργα για να καταστραφούν μικροί εργολάβοι κι επιχειρηματίες και να συγκεντρωθούν τα Δημόσια έργα σε λίγους και μεγάλους καπιταλιστικούς ομίλους.
Προκαλούν η κα. Νικολάκου κι ο κ. Τατούλης όταν στο ίδιο τα ΠεΣυ αραδιάζουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδη που είχαν οι εταιρείες του οικογενειακού περιβάλλοντος του κ. Περιφερειάρχη τα τελευταία χρόνια,  όταν η εργατική λαϊκή οικογένεια βογκά, όταν η ανεργία σπάει κόκαλα, το ξεκλήρισμα αυτοαπασχολούμενων στην πόλη και στο χωριό φουντώνει.
Όσο και να προκαλούν και να βρίζουν δεν μπορούν να κρύψουν τη διαπλοκή του αστικού κράτους, των επιχειρηματιών και του πολιτικού τους προσωπικού. Είπαμε στο ΠεΣυ και συγκεκριμένα παραδείγματα έργων που αποδεικνύουν αυτή μας την πολιτική εκτίμηση.
Είναι συνεπείς τρία χρόνια τώρα που δεν δίνουν στοιχεία, κι ας τα ζητάμε επίμονα στο ΠεΣυ και στην Οικονομική επιτροπή:
·        Για την τουριστική προβολή
·        Για την διαχείριση των απορριμμάτων
Αρνούνται να φέρουν για συζήτηση στο ΠεΣυ τα αμαρτωλά έργα στην Πελοπόννησο, όπου δρόμοι βυθίζονται, γεφύρια γκρεμίζονται, λιμενοβραχίονες και προβλήτες λιμανιών σπάνε και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Δεν πληρώνει κανείς υπαίτιος. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της ανάθεσης των μεγάλων έργων σε κατασκευαστικές εταιρείες.
Αυτές νοιάζονται για την κερδοφορία τους και όχι για να αποδώσουν φτηνά και ποιοτικά Δημόσια έργα στο λαό.
Γι’ αυτό πληρώνει πανάκριβα ο λαός:
·        Μια φορά για την κατασκευή αυτών των έργων
·        Δεύτερη φορά για την χρήση τους πχ στους οδικούς άξονες με τα υπέρογκα διόδια και τα πανάκριβα καύσιμα
·        Πληρώνει πολλές φορές και για κακοτεχνίες, αστοχίες τις αποκαλούν, τέτοιων μεγάλων έργων οδικών αξόνων, λιμανιών κλπ
Μόνο με ένα δημόσιο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατέχει τα υλικά (αδρανή, μπετόν, σίδηρο) που απαιτούνται για την κατασκευή οδικών αξόνων, δημοσίων κτηρίων, έργα υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια), που θα κατέχει τα μηχανήματα για την κατασκευή τέτοιων έργων, θα κατανέμει σχεδιασμένα το επιστημονικό και το εργατοτεχνικό προσωπικό σε όλες τις φάσεις κατασκευής των έργων μελέτες, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία.
Μόνο τότε θα κατασκευάζονται ασφαλή, φθηνά και ποιοτικά δημόσια έργα με σεβασμό στο περιβάλλον