Σε φουλ ρυθμούς βάζει την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών το υπουργείο Παιδείας, καθώς θα αρχίσει τις κρίσεις αμέσως μετά τις διακοπές τω Χριστουγέννων.
Οπως αναφέρει το «Εθνος» οι πρώτοι που θα αξιολογηθούν θα είναι εκείοι που στις 31 Μαϊου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής, ενώ στη...
βαθμολόγησή τους θα λαμβάνονται υπόψιν το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα και η επαγγελματική συνέπεια.
Μάλιστα, σύμφωνα με την εφημερίδα, έχουν ήδη ξεκινήσει τα σχετικά σεμινάρια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία θα γίνονται σε όλες τις περιφέρειες και αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της εκπαίδευσης.
Η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών θα γίνεται τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία με ή χωρίς την αίτηση του εκπαιδευτικού, ενώ οι αξιολογούμενοι θα έχουν δικαίωμα ένστασης εντός πέντε ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης.
Οι αξιολογητές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς αρχικά για τη διαδικασία και θα πηγαίνουν στο σχολείο για να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 2 ώρες διδασκαλίας σε όποια μαθήματα ή τάξη επιλέξουν από κοινού με το δάσκαλο ή τον καθηγητή. Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει επίσης δικαίωμα να αξιολογεί τον προϊστάμενο αξιολογητή του εγγράφως και επωνύμως.
Ποια είναι τα κριτήρια και οι συντελεστές:
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με βάση πέντε βασικά κριτήρια.
Αναλυτικά, όπως τα καταγράφει το «Εθνος»:
Εκπαιδευτικό περιβάλλον: Διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, παιδαγωγικό κλίμα και οργάνωση της τάξης (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας: Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
Διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών: Προετοιμασία μαθητών για τη διδασκαλία, διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα. Ενέργειες μαθητών κατα τη διαδικασία μάθησης, Εμπέδωση της νέας γνωσης και αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια: τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία του σχολείου, επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.(συντελεστής βαρύτητας 1,50)
Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη: Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία θα υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια διαιρείται το άθροισμα τους με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα από ένα κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι με την αξιοόλογηση αλλά εκφράζουν ενστάσεις για το αν η συγκεκριμένη διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί σαν μοχλός απομάκρυνσής τους από την υπηρεσία.