2 Νοε 2013

H Kίνηση Πολιτών για το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Κορινθίων


 Το Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 30/10/2013 ξεκίνησε με οριακή πλειοψηφία, παρότι  ανάμεσα στα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης επρόκειτο να συζητηθεί     το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2014....

Η Κίνηση Πολιτών, όπως έχει επανειλλημένως τονίσει όλα αυτά τα χρόνια της παρουσίας της στο Δημοτικό Συμβούλιο, θεωρεί ότι το Τεχνικό Πρόγραμμα  (Τ/Π) του Δήμου οφείλει να είναι επί της ουσίας, ο μοχλός ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην απασχόληση, στην ανάπτυξη και στην τόνωση της τοπικής οικονομίας.

Επισημαίνουμε τα εξής:
·  Το σχέδιο του Τ/Π δόθηκε στους Δ. Συμβούλους μόλις μια μέρα πριν το Δ. Συμβούλιο.
·    Με το παρόν Τ/Π η Δημοτική Αρχή δεν έχει να επιδείξει κανένα νέο έργο για το 2014, καθώς όλα τα έργα έρχονται να «συνεχιστούν» από παλαιότερες χρονιές. Το γεγονός αυτό δημιουργεί τα εξής ερωτήματα:
Ø Αφού ο Δήμος μας έχει τόσα εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του, γιατί δεν τα επενδύει στην τοπική οικονομία μέσα από έργα;
ØΕίναι προτιμότερο τα χρήματα να παραμένουν στους τραπεζικούς λογαριασμούς, από το να αξιοποιηθούν σε έργα που θα αποφέρουν ανάπτυξη και τόνωση της τοπικής μας οικονομίας;
ØΈργα που έρχονται από το 2011 και το 2012, ως συνεχιζόμενα, γιατί δεν ξεκινούν ή δεν ολοκληρώνονται;


Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2014, αξίας 16,5 εκ. ευρώ, παρατηρούμε τις προτεραιότητες και τη στρατηγική της Δημοτικής Αρχής όταν:
·      Για αναπλάσεις δίνουμε 5,5 εκ. ευρώ (34%)
·      Για αθλητικές και σχολικές εγκαταστάσεις 6,1 εκ ευρώ (37%)
·      Για οδοποιϊα 3,2 εκ. ευρώ (20%)

Αν θεωρήσουμε πως τα χρήματα της οδοποιϊας, θα εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη και δε θα σπαταληθούν σε προεκλογικές και φιλικές εξυπηρετήσεις της Δημοτικής Αρχής, ξοδεύουμε το 71% του Τεχνικού Προγράμματος σε πλακοστρώσεις, σε πλατείες, σε αναπλάσεις και σε πεζοδρόμια. Σε έργα μη αναπτυξιακά.
Η οδοποιϊα θα πρέπει φυσικά να κατανεμηθεί συγκεκριμένα έργα, ανά Δημοτική Κοινότητα,  σε μια προσπάθεια υλοποίησης έργων οδοποιίας ζωτικής σημασίας για τη ζωή των κατοίκων και όχι στην λογική εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων.

Η Κίνηση Πολιτών προτείνει τη μελέτη και χρηματοδότηση εξειδικευμένων έργων πραγματικών αναγκών και  με αναπτυξιακή κατεύθυνση ανά δημοτική ενότητα, όπως :
üΑνάπλαση και αξιοποίηση του χώρου των ιαματικών πηγών των Λουτρών Ωρ. Ελένης
üΑνάπλαση των δημοτικών χώρων της Αρχ. Κορίνθου, τονώνοντας τον εκκλησιαστικό και αρχαιολογικό τουρισμό
ü Έργα ανάπτυξης στον ορεινό όγκο Σαρωνικού-Τενέας-Σολυγείας με μονοπάτια και διασύνδεση χώρων ενδιαφέροντος που θα ενισχύσουν  την επισκεψιμότητά τους  και θα προωθήσουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού
üΈργα ανάδειξης και αξιοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Δήμου (Αρχαίο Λιμάνι Λεχαίου, Αρχ. Κόρινθος, Τενέα).
üΑυτά, σε συνδυασμό με δράσεις προσέλκυσης, προώθησης και στήριξης του τουρισμού (εναλλακτικού, θρησκευτικού, αρχαιολογικού) που μπορούν να αποτυπωθούν σε κονδύλια του προϋπολογισμού μας. Αυτό θα είναι ένα πρώτο βήμα αποτύπωσης ενός αναπτυξιακού τεχνικού προγράμματος.

Καμία από τις παραπάνω ερωτήσεις-επισημάνσεις δεν απαντήθηκε από τον Δήμαρχο ή τον αντιδήμαρχο

Με αφορμή την συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα, θα πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην Δημοτική Αρχή για το παρακάτω κείμενο από την λογοδοσία του Δημάρχου. Συγχαρητήρια γιατί αυτή η Δημοτική Αρχή αποδεικνύει ότι είναι άπιαστη στο να γκρεμίζει, να χαλάει, να καταργεί και να ξηλώνει.
«Δώσαμε – δηλώνει ο δήμαρχος - αγώνα να πείσουμε την Κυβέρνηση ότι η σιδηροδρομική γραμμή από τον παλιό σιδηροδρομικό  σταθμό Κορίνθου μέχρι το Κιάτο , η οποία διέρχεται από τους οικιστικούς ιστούς  πόλεων και χωριών και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην Κόρινθο, το Λέχαιο, το Περιγιάλι και τον Άσσο δεν χρειάζεται και πρέπει να καταργηθεί. Τελικά το καταφέραμε και με την υπ’ αριθμ. Φ.12.1/141012/3768/21-8-2013 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 2160Β/2013) η συγκεκριμένη γραμμή ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ. Σημειώνουμε ότι είναι η μόνη γραμμή σε όλη την Ελλάδα που καταργήθηκε, αντίθετα με άλλα τμήματα που απλώς είναι υπό αναστολή».

Τι και αν όλος ο κόσμος αναβαθμίζει τα τρένα, τι και αν λένε οι «φίλοι του τρένου», τι και αν εμείς η Κίνηση Πολιτών προτείνουμε διαδημοτικό τραμ στα πρότυπα κάθε ευρωπαϊκής πόλης, η Δημοτική Αρχή με  «αγώνα μέχρις εσχάτων» και πείσμα κατάφερε με ΚΥΑ και ΦΕΚ να χαλάσει τις γραμμές εκατομμυρίων ευρώ για να κάνει δρόμο.  Άσφαλτος και Τσιμέντο !

Επιπλέον δε, δεν έχουμε καταλάβει με ποιο τρόπο υλοποιεί η Δημοτική Αρχή την προγραμματική σύμβαση με τον ΟΣΕ για το κτίριο, αφού οι εργασίες έχουν σταματήσει  χωρίς να υπάρχει αιτιολόγηση προς την κοινωνία.

το Γραφείο Τύπου της Κίνησης Πολιτών