22 Φεβ 2011

Νέα κατεύθυνση για το λιμάνι της Κορίνθου -Τι απαντά το υπουργείο



Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ενημέρωσε άμεσα, τη Βουλευτή κα.Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη, απαντώντας σε ερώτησή της, για τις επικείμενες ενέργειες σχετικά με το λιμάνι Κορίνθου. Το Υπουργείο στην απάντησή του αναφέρει τα ακόλουθα:
«Οι ελληνικοί λιμένες, λόγω της διαφορετικής σημασίας τους.. ως προς την επίδρασή τους στο δίκτυο των διεθνών και εθνικών μεταφορών της χώρας, αλλά και ως προς τον καθορισμό προτεραιοτήτων, την ιεράρχηση και τον προγραμματισμό εκτέλεσης λιμενικών έργων, αποφασίστηκε να καθορίζονται σε:
α) Λιμένες Διεθνούς Ενδιαφέροντος,
β) Λιμένες Εθνικής Σημασίας,
γ) Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος,
δ) Λιμένες Τοπικής Σημασίας.

Ο παραπάνω καθορισμός είναι ο ισχύων και λειτουργεί εντός των νομικών πλαισίων που επιβάλλονται από την Κ.Υ.Α. «Κατάταξη Λιμένων» (ΦΕΚ Βʼ 202/16-02-2007).
Σε μια ενδεχόμενη αναθεώρηση-αναπροσαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και πάντα με γνώμονα την προσπάθεια για μια πιο ανταγωνιστική και αποτελεσματική λειτουργία των λιμένων της χώρας, το θιγόμενο στην Αναφορά θέμα ως προς τον φορέα διαχείρισης του λιμένα, θα τεθεί σε διαβούλευση και θα εξεταστεί διεξοδικώς, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους και τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν το λιμάνι της Κορίνθου.
 
Επισημαίνεται ότι η λιμενική εγκατάσταση του λιμένα της Κορίνθου είναι υπόχρεη εφαρμογής μέτρων ασφαλείας και οφείλει να συμμορφώνεται με τις επιταγές της σχετικής νομοθεσίας (ν.3622/2007), καθόσον διασυνδέεται με πλοία, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 725/2004ΕΚ «για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και στις λιμενικές εγκαταστάσεις».

Ο φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης της εν λόγω λιμενικής εγκατάστασης, το Λιμενικό Ταμείο Κορίνθου, διαθέτει από 24-01-2011 Σχέδιο Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) εγκεκριμένο από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, το οποίο και οφείλει να εφαρμόζει διαθέτοντας τους απαιτούμενους πόρους και μέσα.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, με σχετική απόφαση της 46ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με θέμα: «Λειτουργικά προβλήματα λιμένα Κορίνθου- Ανάγκη εκπόνησης απαιτούμενων μελετών (περιβαλλοντικών μελετών, μελετών σκοπιμότητας κ.λπ.)» και προκειμένου να αντιμετωπιστεί συνολικά το πρόβλημα της πρόσβασης στο λιμένα Κορίνθου, εγκρίθηκε ομόφωνα πρόταση περί ανάθεσης σε μελετητικό γραφείο των παρακάτω θεμάτων (κατόπιν συνεννόησης με τοπικούς φορείς):
Α) Εκπόνηση Τεχνικοοικονομικής (συγκοινωνιακή και λιμενικών έργων) μελέτης σκοπιμότητας-βιωσιμότητας νέου εμπορικού λιμένα Κορίνθου, εκτός του αστικού ιστού, με στόχο την εύκολη πρόσβαση στην εθνική οδό, χωρίς να απαιτείται διέλευση από το κέντρο της πόλης.
Β) Εάν είναι εφικτή η προσωρινή χρήση του λιμένα Κορίνθου ως μαρίνας, με αποχαρακτηρισμό του από λιμένα εθνικής σημασίας και παροχή σχετικών ανταποδοτικών οφελών στο Δήμο Κορίνθου.
Γ) Εάν η μετατροπή του εν λόγω λιμένα Κορίνθου σε μαρίνα συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος της κυκλοφορίας εντός του αστικού ιστού και στην ανάπτυξη της πόλης και εάν είναι εφικτή η εξασφάλιση της απασχόλησης των εκεί εργαζομένων σε δραστηριότητες της μαρίνας ή και η απορρόφησή τους σε άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επίσης αποφασίσθηκε να μην προωθηθούν στην ΕΣΑΛ οι μελέτες και το θέμα κατασκευής του νέου εμπορικού λιμένα να εξετασθεί επί μηδενικής βάσης.»