Ευθύνες προς τη ∆ΕΗ ότι δεν ενηµερώνει σωστά τους καταναλωτές, για το πώς και πότε µπορούν οι καταναλωτές να χρησιµοποιούν το νυχτερινό ρεύµα, ώστε να επωφεληθούν και να πληρώνουν χαµηλότερο λογαριασµό από τις µειωµένες τιµές του, επιρρίπτει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας...
Η ΡΑΕ διερεύνησε το θέµα, έπειτα από αναφορά που δέχθηκε τον περασµένο ∆εκέµβριο από τη Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή σχετικά µε τη χαµηλότερη τιµή στη νυχτερινή κατανάλωση για πελάτες µε µικρές ηµερήσιες καταναλώσεις, δηλαδή έως και 800 κιλοβατώρες το τετράµηνο.
Σύµφωνα µε τους υπολογισµούς που πραγµατοποίησε η ΡΑΕ, σε περίπτωση που η συνολική κατανάλωση, µέρας και νύχτας, είναι κάτω από 800 κιλοβατώρες το τετράµηνο, το νυχτερινό τιµολόγιο επιφέρει µείωση του λογαριασµού, µόνο στην περίπτωση που η νυχτερινή κατανάλωση ξεπερνά τις 150 κιλοβατώρες το τετράµηνο.
Και αυτό συµβαίνει διότι το νυχτερινό επιβαρύνεται και µε επιπλέον πάγιο το οποίο είναι 4 ευρώ το τετράµηνο, γεγονός που κάνει την πολύ χαµηλή νυχτερινή κατανάλωση ασύµφορη.
Αντίθετα, όπως επισηµαίνει η ΡΑΕ σε περίπτωση που η συνολική κατανάλωση, µέρας και νύχτας, ξεπερνάει τις 800 κιλοβατώρες το τετράµηνο, ο πελάτης έχει σε κάθε περίπτωση όφελος από το νυχτερινό τιµολόγιο, ανεξάρτητα από την κατανάλωση κατά τις νυχτερινές ώρες και παρά τη χρέωση του παγίου που είναι 4 ευρώ το τετράµηνο.
Η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας ζητά απότη ∆ΕΗ να ενηµερώσει τους πελάτες που κάνουν χρήση του νυχτερινού τιµολογίου, έτσι ώστε να κάνουν ορθολογική διαχείριση του φορτίου τους και να ενθαρρύνουν τη µεταφορά φορτίου στις ώρες χαµηλότερης χρέωσης για να αποκοµίζουν το µέγιστο οικονοµικό όφελος από το τιµολόγιο αυτό.
Η ΡΑΕ ζητά από τη ∆ΕΗ να ενηµερώνει αναλυτικά για τις ώρες που οι καταναλωτές µπορούν να χρησιµοποιούν το ρεύµα µε µειωµένες τιµές. Επίσης να ενηµερώνει τους νέους πελάτες που επιλέγουν το νυχτερινό τιµολόγιο για τη σωστή χρήση του τιµολογίου αυτού και την πιο συµφέρουσα οικονοµικά λύση γι’ αυτούς, βάσει των χαρακτηριστικών κατανάλωσής τους.
Τέλος, να φροντίζει ώστε το προσωπικό της που έρχεται σε επαφή µε τους καταναλωτές (µέσω των καταστηµάτων, των τηλεφωνικών κέντρων, κ.λπ.), να είναι επαρκώς ενηµερωµένο, ώστε να είναι σε θέση να πληροφορεί ανάλογα και να απαντά σε ερωτήµατα καταναλωτών.
ΠΗΓΗ: tvxs.gr