5 Δεκ 2010
Η ΕΕ προτείνει την απαγόρευση των επώνυμων συσκευασιών τσιγάρων
Την απαγόρευση των επώνυμων συσκευασιών τσιγάρων πρότεινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση. Εάν η πρόταση γίνει δεκτή, οι καπνοβιομηχανίες θα υποχρεώνονται να αναγράφουν στη συσκευασία τους μόνο την....
προειδοποίηση του υπουργείου Υγείας και το όνομα της μάρκας με συγκεκριμένη μορφή και κοινή γραμματοσειρά, σε μια προσπάθεια να γίνει το προϊόν λιγότερο θελκτικό στους νέους. Οι καπνοβιομηχανίες και οι διαφημιστικές εταιρίες ωστόσο σκοπεύουν να ταχθούν ενάντια στο μέτρο.
Μετά την απαγόρευση της διαφήμισης των προϊόντων τους από το 2003, οι καπνοβιομηχανίες φοβούνται ότι θα χάσουν τώρα και τον «σιωπηλό πωλητή», δηλαδή το ντιζάιν της συσκευασίας, το μόνο μέσο προβολής της μάρκας πλέον.
Όσοι αντιδρούν στην πρόταση έχουν περιθώριο έως τις 15 Δεκεμβρίου για να υποβάλλουν τις απόψεις τους, ενώ η απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί το Φεβρουάριο. Ωστόσο, ακόμα και σε περίπτωση που αποφασιστεί η απαγόρευση, θα περάσουν έως και πέντε χρόνια μέχρι να εφαρμοστεί, ειδικά αν οι καπνοβιομηχανίες επιχειρήσουν με νομικές διαδικασίες να την πολεμήσουν.
Η πρόταση γίνεται με σκοπό, να γίνει το κάπνισμα λιγότερο θελκτικό και να αφαιρεθεί η «αίγλη» του, ειδικά στα μάτια των νέων, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας του Ηνωμλενου Βασιλείου Andrew Lansley. Ωστόσο η Ένωση Κατασκευαστών Καπνού υποστηρίζει ότι η εκστρατεία αυτή δε βασίζεται σε σοβαρά επιστημονικά στοιχεία.
Η Διεθνής Ένωση Διαφήμισης είναι επίσης κατά της απαγόρευσης και ο αντιπρόεδρός της Erich Buxbaum δήλωσε ότι «Όλες οι μάρκες είναι κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ευρεία νομική διαδικασία –οι εταιρίες θα μηνύσουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πληρώνουν πολλά χρήματα κάθε χρόνο για τα εμπορικά τους σήματα».
Άλλο θέμα που απασχολεί είναι αυτό των απομιμήσεων, καθώς, σύμφωνα με τον Erich Buxbaum, το 10% του εμπορίου στην Ευρώπη έχει να κάνει με προϊόντα-απομιμήσεις. Τα τσιγάρα-μαϊμούδες παραβιάζουν πολλούς νόμους και δεν συνοδεύονται από καμία εγγύηση για τα συστατικά και την ασφάλειά τους. Ωστόσο, η αντίθετη πλευρά υποστηρίζει ότι οι συσκευασίες είναι εύκολο να αντιγραφούν, είτε αναγράφουν τη μάρκα, είτε όχι, ενώ οι διαφημιστές και οι καπνοβιομηχανίες είχαν χρησιμοποιήσει τα ίδια επιχειρήματα και τότε που απαγορεύτηκε η διαφήμιση των τσιγάρων.
Η ΕΕ εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο απαγόρευσης της έκθεσης των τσιγάρων μέσα σε μαγαζιά ή σε αυτόματους πωλητές.
ΠΗΓΗ: tvxs.gr