Το πρώτο λοιπόν που ενδιαφέρει τους οδηγούς αυτοκινήτων είναι το πόσα θα κληθούν να πληρώσουν είτε μέχρι το τέλος του χρόνου είτε και έναν ή δύο μήνες αργότερα (κάτι που θα εξαρτηθεί και από το αν η χώρα βρίσκεται σε lockdown ή όχι). Επίσης, πρέπει ούτως ή άλλως να επισημανθεί η δυνατότητα που δίνεται της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας σε έως και 12 άτοκες δόσεις με τη χρήση της πιστωτικής κάρτας. Ιδού λοιπόν τα ποσά που θα ισχύσουν και φέτος.
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000 ισχύουν τα εξής:
ΤΕΛΗ
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση από το 2001 έως το 2005 ισχύουν τα εξής:
ΤΕΛΗ 2
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση από το 2006 έως τον Νοέμβριο του 2010 ισχύουν τα εξής:
ΤΕΛΗ 3
Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση μετά τον Νοέμβριο του 2010, οι ρύποι που αναγράφονται στην άδεια πολλαπλασιάζονται με τα ακόλουθα ποσά:
Έτσι, ένα όχι που εκπέμπει 100 γραμμάρια, πληρώνει μόλις 90 ευρώ ενώ ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 120 γραμμάρια, πληρώνει 117,6 ευρώ.
Υπάρχει η μεγάλη εκκρεμότητα με την εφαρμογή του νέου προτύπου μέτρησης των ρύπων που εκπέμπουν τα οχήματα. Το πρότυπο πρέπει να εφαρμοστεί κανονικά από την 1/1/2021 και αν δεν υπάρξει αλλαγή στις φόρμουλες υπολογισμού, είναι πιθανό να προκαλέσει αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων οχημάτων τα οποία θα εμφανιστούν στα χαρτιά να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
Δεδομένου ότι δεν είναι περίοδος για δυσάρεστες εκπλήξεις ούτε για "φρενάρισμα" στις πωλήσεις των καινούργιων (και κατά τεκμήριο λιγότερο ρυπογόνων) ΙΧ, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν οι απαραίτητες προσαρμογές στον τρόπο υπολογισμού ώστε να μην προκύψουν επιβαρύνσεις. Αντίθετες είναι οι προθέσεις: να υπάρξουν αντικίνητρα για την διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και η αύξηση των τελών κυκλοφορίας είναι ένας τρόπος να γίνει αυτό. Όχι όμως τώρα καθώς η αγορά προσαρμοστεί να συνέλθει από το χτύπημα της πανδημίας που δεν λέει να υποχωρήσει.