18 Οκτ 2020

Νέος τουρκικός χάρτης με την «Γαλάζια πατρίδα» και αυστηρή απάντηση από την Αθήνα

Για επικίνδυνη κλιμάκωση προειδοποιεί το ελληνικό ΥΠΕΞ την Τουρκία, κάνοντας λόγο για αυθαίρετες και παράνομες κινήσεις. 

Στα ύψη παραμένει το θερμόμετρο στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, με την Άγκυρα να φροντίζει να ρίξει λάδι στη φωτιά, λίγες μόλις ημέρες μετά την αποτυχημένη (για Ελλάδα και Κύπρο) Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε..

Τη σκυτάλη από τον Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος εμφανίστηκε εριστικός σε χθεσινή του ομιλία, πήρε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραϊσμαϊλογου, επαναφέροντας τον χάρτη με την «Γαλάζια Πατρίδα», ο οποίος κόβει το Αιγαίο στη μέση.

Σε μία ακόμη κίνηση φανατισμού η Τουρκία έχει εκδώσει και αφίσες με τα ερευνητικά της πλοία.

Ο υπουργός της Τουρκίας ανάρτησε τον χάρτη σε χθεσινό του tweet, σημειώνοντας ότι η χώρα του επέκτεινε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης «για τη Γαλάζια Πατρίδα».

Έγραψε χαρακτηριστικά: «Χαιρετίσματα σε Φατίχ, Γιαβούζ και Κανονί. Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωση στην Γαλάζι Πατρίδα για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές όπου τα εθνικά μας πλοία εργάζονται στην Ανατολική Μεσόγειο. Συγχαρητήρια για το νέο μας Εθνικό Σχέδιο Αναζήτησης και Διάσωσης».


«Θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές»

Η απάντηση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών δεν άργησε να έρθει, με την Αθήνα να κάνει λόγο για παράνομο ορισμό περιοχών και να προειδοποιεί την Άγκυρα, ότι θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών αναλύει τους λόγους για τους οποίους είναι αυθαίρετες και παράνομες οι τουρκικές αυτές κινήσεις.

Αναλυτικά

Ανακοίνωση Υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με την εξαγγελία νέας παράνομης περιοχής έρευνας και διάσωσης από την Τουρκία

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.


ΠΗΓΗ: efsyn.gr