Ένταξη Έργων στο ΕΣΠΑ 2007 - 2013
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ύστερα από την θετική αξιολόγηση της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Περιφέρειας Πελοποννήσου υπέγραψε την απόφαση ένταξης για...
χρηματοδότηση ακόλουθου έργου στο ΔΕΠΙΝ – Πελοποννήσου 2007 – 2013 συνολικού προϋπολογισμού 7.100.000,00 €
Ειδικότερα,
«Βελτίωση – Διαπλάτυνση Επαρχιακής Οδού Βέλου – Στιμάγκα - Νεμέα» συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 7.100.000,00 €.
Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση και διαπλάτυνση τμημάτων της επαρχιακής οδού Βέλο – Στιμάγκα – Νεμέα και πιο συγκεκριμένα των οδικών τμημάτων:
• Νεμέα – Κούτσι και
• Κούτσι – Οινοποιείο
Το τμήμα Νεμέα- Κούτσι μήκους 3.450 μ. αποτελεί την υφιστάμενη δευτερεύουσα επαρχιακή οδό και τη συντομότερη οδό πρόσβασης στον οικισμό Κούτσι από τον κόμβο της Νεμέας με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Τρίπολης. Η σύνθεση της κυκλοφορίας επηρεάζεται άμεσα από τις δραστηριότητες της περιοχής που αφορούν κυρίως τις καλλιέργειες γεωργικών προϊόντων (αμπέλια κλπ.) παραγωγή κρασιού στα τοπικά οινοποιεία καθώς και λοιπές μετακινήσεις που αφορούν διοικητικές λειτουργίες και εμπορικές δραστηριότητες του πληθυσμού από και προς τη Νεμέα. Το πλάτος του καταστρώματος κυμαίνεται από 5,5μ έως 6,0μ. με μικρά και καθόλου ερείσματα εκατέρωθεν ενώ σε ορισμένες θέσεις (τεχνικά) παρουσιάζει στενώματα με πλάτος 4,5μ. Το οδόστρωμα παρουσιάζει τοπικά βυθίσεις και ρηγματώσεις λόγω τις ελλιπής αποχέτευσης των ομβρίων και τις συχνή διέλευση φορτηγών και γεωργικών μηχανημάτων
Το τμήμα Κούτσι – Οινοποιείο μήκους 2.909 μ. αποτελεί μέρος της επαρχιακής οδού Κούτσι – Στιμάγκα που αποτελεί την έξοδο στις βόρειες περιοχές του νομού και την Εθνική Οδό Αθηνών – Πατρών (σύνδεση στο ύψος του Βέλου). Η σύνθεση της κυκλοφορία αφορά σχεδόν αποκλειστικά τις γεωργικές δραστηριότητες και τη μεταφορά σταφυλιών στα δυο οινοποιεία που βρίσκονται επί της οδού. Το πλάτος του καταστρώματος κυμαίνεται από 4,5μ έως 6,0μ. με μικρά και καθόλου ερείσματα εκατέρωθεν ενώ σε ορισμένες θέσεις (τεχνικά) παρουσιάζει στενώματα με πλάτος μικρότερο των 4,0μ.
Κρίσιμο παράγοντα και για τα δυο τμήματα αποτελούν οι συνθήκες ορατότητας που εξασφαλίζονται.
Στο προτεινόμενο έργο γίνεται διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού καθώς και βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών της και διόρθωση καμπυλών όπου αυτές είναι πολύ μικρές.
Συγκεκριμένα προτείνεται: Μια λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μ. και λωρίδες καθοδήγησης 0,25μ. Το συνολικό πλάτος καταστρώματος κυκλοφορίας είναι 7,5 μ. και μη σταθεροποιημένο έρεισμα πλάτους 0,75μ. ή διάταξη ανοικτής επενδεδυμένης τριγωνικής τάφρου καταστρώματος με πλάτος μεγαλύτερο του 1,00μ. σε περιπτώσεις επιχωμάτων ή ορυγμάτων αντίστοιχα.