25 Οκτ 2011

Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς


Το Σάββατο 22 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου εργαστήριο (workshop) με θέμα: «Portfolio Εκπαιδευτικού. Η συμβολή του στην επαγγελματική ανάπτυξη...
στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος International Teacher Leadership». Το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν 14 χώρες συντονίζεται διεθνώς από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, ενώ για λογαριασμό της Ελλάδας το συντονισμό έχει αναλάβει το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου.
Στο εργαστήριο παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν μεθοδολογικά και πρακτικά θέματα που προέκυψαν από portfolios που δημιούργησαν εκπαιδευτικοί στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του προγράμματος, στην προσπάθεια τους να αναλάβουν πρωτοβουλίες στο σχολείο, να πειραματιστούν και να βελτιώσουν τις πρακτικές τους στην τάξη, να λειτουργήσουν ως ομάδα και να δικτυωθούν με άλλα σχολεία.  Πρόκειται δηλαδή για πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, που βασίζεται στο σχολείο (school based). Τα προγράμματα αυτά είναι αρκετά διαδεδομένα  σε ανεπτυγμένες χώρες.
Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε σε δυο συνεδρίες ολομέλειας με εισηγητές μέλη της υποστηρικτικής/ερευνητικής ομάδας του προγράμματος. Ενδιάμεσα πραγματοποιήθηκε παράλληλη έκθεση 8 portfolios από εκπαιδευτικούς του προγράμματος που τα δημιούργησαν και ακολούθησε συζήτηση με τους μετέχοντες που τα επισκέφτηκαν διαδοχικά. Χαρακτηριστικό του εργαστηρίου ήταν η ζωντάνια η άμεση επαφή των εκπαιδευτικών και ο αυθεντικός διάλογος. Τέθηκαν ζητήματα δυσκολιών, χρόνου, αντιστάσεων, δικτύωσης, εργαλείων, ηγεσίας και συνεργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς και υποστήριξης, σύνδεσης και πιστοποίησης αυτών των προσπαθειών από το πανεπιστήμιο.
Στο εργαστήριο συμμετείχαν τα 12 μέλη της ελληνικής ερευνητικής/υποστηρικτικής ομάδας του διεθνούς προγράμματος «International Teacher Leadership», 30 εκπαιδευτικοί από τα 6 συμμετέχοντα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και 80 εκπαιδευτικοί από την Κορινθία.
Συντονιστής του εργαστηρίου ήταν ο Γιώργος Μπαγάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Μεθοδολογίας και Πολιτικών Διά Βίου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης στο Τμήμα  Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Πρόεδρος του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ).