12 Ιουλ 2011

Αντιδρούν στην κατάργηση του δικαιώματος επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία


Μετά από αίτημα των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των Δημοτικών και Γυμνασίων του Δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης  στο οποίο αναφέρεται ότι:                                         
<<Με μια αιφνιδιαστική και ακατανόητη απόφαση, η υφυπουργός Παιδείας καταργεί το δικαίωμα επιλογής και παράλληλης...

διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας για τους μαθητές των δημοτικών και γυμνασίων.
Αυτή η απόφαση υποβαθμίζει τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας για τους μαθητές στην υποχρεωτική εκπαίδευση παρά τις περί αντιθέτου εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας. Στερεί τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής και υποχρεώνει τους μαθητές είτε να αλλάξουν σχολείο είτε να αλλάξουν επιλογή είτε ν' απαλλαγούν από το μάθημα!!!
Η αδήριτη ανάγκη καλλιέργειας των ξένων γλωσσών αντί να αναβαθμίζεται με στόχο ο μαθητής τελειώνοντας το Γ/σιο να λαμβάνει πιστοποιητικό γνώσης 2 ξένων γλωσσών, όπως άλλωστε έχει δηλωθεί ότι στοχεύει το υπουργείο παιδείας, υπονομεύει την παραπάνω θέση και οδηγεί στην πλήρη διάλυση των ξενόγλωσσων σπουδών στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων προωθήθηκαν τάχα με το επιχείρημα της δυνατότητας διδασκαλίας επιλογής ξένων γλωσσών, το οποίο τώρα καταργείται!
Πέρα από την ουσία του ζητήματος αυτή η απόφαση θα οδηγήσει σε :
    Ουσιαστική κατάργηση της χωροταξικής κατανομής των σχολείων.
    Μετακίνηση μαθητών από δήμο σε δήμο προκειμένου να παρακολουθήσουν το μάθημα της επιλογής τους.
    Αναγκαστική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στην Ε΄ δημοτικού για πολλά παιδιά.
    Πολλά προβλήματα, καθώς κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί για την ασφάλεια των μαθητών αν ισχύσει η απαλλαγή των μαθητών από την 2η ξένη γλώσσα και αυτοί  παραμένουν στο προαύλιο κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
    Αδόκιμο χαρακτηρισμό των σχολείων σε γαλλόφωνα, γερμανόφωνα(επιστροφή στο 1970)
    Αλλαγή του πληθυσμού των μαθητών ανά σχολική μονάδα που θα επιφέρει στεγαστικά προβλήματα και δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.
    Πρόβλημα ένταξης του μαθητή στο τμήμα, καθώς άλλη γλώσσα θα έχει διδαχτεί στο δημοτικό και άλλη θα κληθεί να παρακολουθήσει ενδεχόμενα στο Γ/σιο.
    Κατάργηση της ιταλικής και ισπανικής γλώσσας ως επιλογής σε όλο το νομό Κορινθίας.
    Κόστος για τους γονείς που επιφορτίζονται τη μεταφορά στο σχολείο των μαθητών.
    Ανισότητα σε σχέση με τα ιδιωτικά σχολεία, όπου οι μαθητές θα επιλέγουν και θα διδάσκονται τις γλώσσες που επιθυμούν.
    Υποβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας του μαθήματος με την αναγκαστική διακοπή της 2ης ξένης γλώσσας μέσω της απαλλαγής, αφού ο μαθητής υποχρεούται να παραμείνει μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας χωρίς αντικείμενο, αδιαφορώντας  για το μάθημα, πλήττοντας και με άμεση συνέπεια να δημιουργεί προβλήματα με τη συμπεριφορά του.
    Δημιουργία σχολείων γλωσσικού καταναγκασμού και ενίσχυση της παραπαιδείας, αφού οι μαθητές θα καταφεύγουν στα φροντιστήρια για να μάθουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν, επιβαρύνοντας οικονομικά τις οικογένειές τους και μάλιστα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
    Ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών καθώς θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα και μάλιστα σε με περίοδο που πολύς λόγος γίνεται για απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να φανεί συνεπές στις εξαγγελίες του για ουσιαστική αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης αφού δεν δημιουργείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό (ύπαρξη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με οργανικές θέσεις) και:
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Να ανακληθεί άμεσα η υπουργική απόφαση.>>


 Το Δημοτικό Συμβούλιο στις 28.6.2011 , ομόφωνα ,εξέδωσε το ακόλουθο ψήφισμα:
΄΄Το Δημοτικό Συμβούλιο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης στηρίζει τη διεκδίκηση των συλλόγων γονέων των Δημοτικών και Γυμνασίων Ξυλοκάστρου και ζητά από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση ανάκληση της Υπουργικής απόφασης η οποία καταργεί το δικαίωμα επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας για τους μαθητές των Δημοτικών και Γυμνασίων.
Οι μονομερείς αποφάσεις, χωρίς να αφήνουν κανένα περιθώριο για κάποια μεταβατική περίοδο, μόνο την εκπαίδευση των μαθητών και την εκπαιδευτική διαδικασία δεν ωφελούν΄΄.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΑΝΤΩΝΗΣ  ΚΛΑΔΟΥΧΟΣ