23 Οκτ 2010

Χωρίς ΟΣΕ και Προαστιακό για τέσσερεις ημέρες




Χειρόφρενο τραβούν τις τέσσερις από τις επτά ημέρες της επόμενης εβδομάδας, οι υπάλληλοι του ΟΣΕ και του Προαστιακού, εξαιτίας των 24ωρων επαναλαμβανόμενων κινητοποιήσεων που εξήγγειλαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο που αφορά την εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.Οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν 24ωρες απεργίες...
για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή. Κατά τη διάρκεια της απεργίας δεν θα εκτελούνται και τα δρομολόγια του μετρό, από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο.

Οι σχέσεις της κυβέρνησης με τους εργαζομένους στον ΟΣΕ οδηγούνται σε μετωπική σύγκρουση, καθώς η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ακόμη και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το οποίο τη Δευτέρα εισέρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Παράλληλα, το προεδρείο της ΠΟΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ, ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες.

Το υπέρογκο χρέος, κατά την ΠΟΣ, και τα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, ύψους 10,8 δισ. ευρώ, δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά με το γεγονός ότι ο οργανισμός αναγκαζόταν να συνάπτει δάνεια για την ολοκλήρωση των έργων, που έπρεπε να καλύψει η πολιτεία.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές. Οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ, αναφερόμενοι στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο, τόνισαν ότι στόχος του είναι η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η εξυπηρέτηση των ανταγωνιστών του τρένου και η συγκάλυψη όλων όσων «έφαγαν» τόσα χρόνια από τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες.
Η ΠΟΣ ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια για αντισυνταγματικότητα του νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, καθώς και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και σε όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Ενώ, άφησε αιχμές και κατά της ΓΣΕΕ για μη ενεργό συμπαράσταση στον αγώνα τους.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφεραν πως γνωρίζουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Γάλλους, Ρώσους και Κινέζους επενδυτές, ενώ υπάρχει και ενδιαφέρον από τα ΚΤΕΛ.


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ on-line