3 Ιουν 2021

KIN.ΑΛ.: Εκπαίδευση στην Κορινθία σε προκάτ αίθουσες, υποστελέχωση και δραματικές ελλείψεις

 


Τη Δευτέρα 31 Μαΐου, κλιμάκιο του Κινήματος Αλλαγής με επικεφαλής τη Βουλευτή Δράμας και Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων Χαρά Κεφαλίδου επισκέφτηκε την Κόρινθο και συναντήθηκε με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τους διευθυντές των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κορινθίας, τον Μητροπολίτη Κορίνθου, τη διοίκηση του κοινωνικού.. φροντιστηρίου Κορίνθου, τον διευθυντή του 1ουΕΠΑΛ Λουτρακίου και στελέχη – εκπαιδευτικούς του Κινήματος Αλλαγής από την Κορινθία. 

Στο Κλιμάκιο συμμετείχαν ο Γραμματέας του τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Νίκος Τσούλιας, ο Γραμματέας της ΝΕ Κορινθίας Δημήτρης Αγγελόπουλος, η τομεάρχης παιδείας της ΝΕ Κορινθίας Ελένη Κωστούρου και το μέλος της ΚΠΕ του Κινήματος Αλλαγής Μίμης Μανέτας.


Στις παραπάνω συναντήσεις παρουσιάσαμε τις προτάσεις και τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του Κινήματος Αλλαγής για την παιδεία και την εκπαίδευση, προτάσεις που η υλοποίηση τους κρίθηκε αναγκαία σχεδόν απ’ όλους. Μιλήσαμε για ανάγκη διαμόρφωσης ενός σχεδίου για να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας και να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά. Τονίσαμε την ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου για την παιδεία που θα ενισχύει το δημόσιο σχολείο, τα κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης και τα πανεπιστήμια συνδέοντάς τα με το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, τις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας.

Ακούσαμε για προβλήματα και ελλείψεις από τους υπεύθυνους, ακούσαμε και προτάσεις. Για τα περισσότερα από τα προβλήματα τους ενημερώσαμε για τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις που είχαμε ήδη κάνει και για τις προτάσεις μας, ενώ δεσμευτήκαμε ότι θα είμαστε δίπλα τους στην διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων τους.  Στόχος όλων πρέπει να είναι μια καλύτερη παιδεία και εκπαίδευση.

Πιο χαρακτηριστικά, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μας τόνισαν ότι το φλέγον ζήτημα στην Κορινθία είναι το στεγαστικό. Υπάρχουν πολλές «παλιές» προκατ αίθουσες στις οποίες στοιβάζονται ακόμα και 20 μαθητές.  Μας επισήμαναν το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με την στέγαση του 2ου νηπιαγωγείου Ξυλοκάστρου για το οποίο δεν έχει βρεθεί λύση για την νέα χρονιά.Πολλά νηπιαγωγεία επίσης στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους (πχ. Μαγαζιά – ισόγεια πολυκατοικιών) και πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση.


Η επαναφορά των ολοήμερων ΕΑΕΠ είναι αναντίρρητη. Χρειάζονται περισσότερες ώρες εκπαιδευτικών για ενισχυτική διδασκαλία.  Αν και συμφώνησαν με την πρότασή μας για τάξεις μέχρι 15 μαθητές μας ενημέρωσαν ότι δεν επαρκούσαν οι αίθουσες. Για να «σπάσουν» οι τάξεις και να γίνουν τα μαθήματα πρωί – απόγευμα προφανώς θα έπρεπε να υπήρχε υποστήριξη και έγκαιρος σχεδιασμός από το υπουργείο (πχ προσλήψεις). Έπρεπε να υπήρχε και πρόβλεψη - υποστήριξη – εκπαίδευση στους μη εξοικειωμένους με την τηλεκπαίδευση καθηγητές ή μικρούς μαθητές. Τέλος έγινε αναφορά και σε προβλήματα που αντιμετώπισε έντονα και η υπόλοιπη χώρα, προβλήματα σχετικά με την αρχική λειτουργία του webex,  ελλείψεις υπολογιστών, tablet, έξυπνων τηλεφώνων, προβλήματα με το δίκτυο.


 Ανάλογα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση αντιμετώπισαν και οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κορινθία, ενώ προκατ κτήριο είναι εδώ και χρόνια το γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις στο Λέχαιο.  Συμφωνήσαμε ότι τα τμήματα εν μέσω πανδημίας θα έπρεπε να είναι πιο μικρά – έφταναν μέχρι 25 άτομα – ενώ σε κάποια ορεινά ολιγομελή όπως του Φενεού, οπού δεν υπήρχαν και οι κατάλληλες υποδομές για τηλεκπαίδευση, η εκπαίδευση θα μπορούσε να γίνει και δια ζώσης. Τονίστηκε η ανάγκη για ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών. Επισημάνθηκε ότι οι διευθυντές είναι σε παράταση εδώ και χρόνια, πολλοί οι αναπληρωτές καθηγητές όπως και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αρκετά οργανικά κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων, κακός κυβερνητικός σχεδιασμός και ενημέρωση για τα πειραματικά σχολεία.


 Αρκετές οι ελλείψεις κυρίως σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, όπου χρειάζονται περισσότερα από 40 άτομα για να καλυφθούν οι ανάγκες του. Πολλά τα προβλήματα και με την φύλαξη που δεν υπάρχειενώ είναι απαραίτητη και θα έπρεπε να είναι υπό την αιγίδα του πανεπιστημίου. Προβλήματα υποστελέχωσης στη διασφάλιση ποιότητας των πανεπιστημίων και μεγάλη ανάγκη για σχολές υγείας. Τέλος συζητήθηκαν τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, θέματα όπως το εθνικό απολυτήριο και η ανάγκη για την ύπαρξη ενός εθνικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού για τη χώρα.


 Αρκετές οι ελλείψεις και στα επαγγελματικά λύκεια που στη σημερινή μορφή τους  αδυνατούν να εκπληρώσουν στο έπακρο τον σκοπό τους.  Χρειάζονται σύγχρονα εργαστήρια, ενώ θα ήταν αποτελεσματικότερη η εκπαίδευση σε μικρότερες τάξεις.  Τέλος στα χρόνια της πανδημίας δόθηκαν πτυχία χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη εργαστηριακή εκπαίδευση και η αναπλήρωση των χαμένων ωρών. 


 Τεράστιο το έργο και το μεγαλείο προσφοράς των εθελοντών του κοινωνικού φροντιστηρίου σε όσες οικογένειες – παιδιά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για ανάλογη στήριξη. Δέσμευσή μας να βοηθήσουμε στην θεσμική κατοχύρωση – θωράκιση του κοινωνικού φροντιστηρίου καιστην αναγκαία υποστήριξη του ώστε οι δράσεις του να επεκταθούν και σε ευρύτερα τμήματα του πληθυσμού.


Κατά την επίσκεψή μας στην Ι. Μητρόπολη Κορίνθου ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Διονύσιος μας υποδέχθηκε θερμά, συζητήσαμε για θρησκευτικά, πολιτικά , κοινωνικά ζητήματα, για την τρέχουσα επικαιρότητα και μας ενημέρωσε για το πολύ σημαντικό κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας.


 Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και τώρα θα συνεχίσουμε να προτείνουμε ολοκληρωμένες πολιτικές για να βρεθούν πραγματικές λύσεις στα προβλήματα της παιδείας - εκπαίδευσης. Για τους μαθητές της πανδημίας πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο για να καλύψουν τα μαθησιακά κενά τους και για να έχουν την απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς.Ήδη έχουμε καταθέσει σχετική Ερώτηση στη Βουλή και πολλές προτάσεις. Τέλος, πρέπει να υπάρξει η απαραίτητη προετοιμασία και ο σχεδιασμός ώστε από Σεπτέμβρη τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά – δια ζώσης. Δεν πρέπει να υπάρξει άλλη ανάλογη – προβληματική -  εκπαιδευτική χρονιά.