Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσε ο βουλευτής Κορινθίας, Γ. Ψυχογιός, για την επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης των ΕΛΤΑ στην Κορινθία με προσωπικό...
προκειμένου να μην κλείσει κανένα κατάστημα και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες τους.Σύμφωνα με την Ερώτηση, τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στο Νομό Κορινθίας, που είναι ο δεύτερος σε πληθυσμό στην Περιφέρεια Πελοποννήσου με μεγάλη αύξηση κατά τους θερινούς μήνες, απαξιώνονται διαρκώς και εν μέσω πανδημίας με αποτέλεσμα να μην μπορούν εύκολα να ανταποκριθούν στις πολλαπλές αρμοδιότητές τους και αρκετά από αυτά να βρίσκονται ένα βήμα πριν το κλείσιμο.
Καμία πρόσληψη προσωπικού, λύση συμβάσεων και απολύσεις, κενές θέσεις υπαλλήλων από τις συνταξιοδοτήσεις που δεν αναπληρώνονται, ακύρωση του προγράμματος της εναλλακτικής θητείας, μεγάλος μέσος όρος ηλικίας των υπαλλήλων που έχουν απομείνει, μειώσεις μισθών και εξουθένωση του ελλιπέστατου δυναμικού που καταβάλλει τεράστια προσπάθεια καθημερινά, συνθέτουν τη ζοφερή και απαράδεκτη εικόνα που επικρατεί σε έναν ιστορικό και κοινωνικά νευραλγικό Οργανισμό, κατοχυρωμένο στη συνείδηση των πολιτών του Νομού και της χώρας.
Ο Βουλευτής τονίζει πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την περασμένη τετραετία τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο έλαβε μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των ΕΛΤΑ. Με προσλήψεις συμβασιούχων (ΣΟΧ), αξιοποίηση ατόμων που υπηρετούσαν εναλλακτική θητεία, καλύτερη μηχανοργάνωση και διασύνδεση των καταστημάτων και άλλες παρεμβάσεις. Σε κεντρικό επίπεδο έγιναν σημαντικές κινήσεις διάσωσης του Οργανισμού και διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του με την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσού 90 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας και την κάλυψη των απομακρυσμένων περιοχών, την απόδοση μέχρι τα μέσα του 2019 του συνόλου των οφειλών (περίπου 45 εκ. Ευρώ) που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ από φορείς του Δημοσίου από το 2012 και άλλες κρίσιμες παρεμβάσεις.
Αντίθετα, το πρόσφατο σχέδιο «διάσωσης» της σημερινής κυβέρνησης αποδεικνύεται γρήγορα σχέδιο διάλυσης των ΕΛΤΑ με ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων, εκβιαστικές μετακινήσεις και αποχωρήσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά και καθοριστική συρρίκνωση της λειτουργίας και των υπηρεσιών τους προς όφελος των ιδιωτικών εταιριών του κλάδου.
Η εξελίξεις αυτές προκαλούν δικαιολογημένα ανησυχία και ανασφάλεια στους εργαζόμενους, τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς του Νομού, αφού η συνεχής και ξεκάθαρη υποβάθμιση των ΕΛΤΑ δημιουργεί προβλήματα στη καθημερινή εξυπηρέτησή τους, αλλά και σαφείς υπόνοιες για κλείσιμο καταστημάτων και ξεπούλημα του δικτύου, όπως άλλωστε είχε και παλιότερα επιχειρηθεί από τη ΝΔ, με άμεση συνέπεια την αύξηση του κόστους και την περαιτέρω επιδείνωση των υπηρεσιών, αλλά και τον τερματισμό της κάλυψης, ιδίως των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών, που δεν είναι «συμφέρουσες» για τους ιδιώτες.
Με βάση τα παραπάνω ερωτήθηκε ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πώς προτίθεται να παρέμβει, ώστε να στελεχωθούν επαρκώς τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ στην Κορινθία για να μπορούν να εκπληρώσουν τις πολλές και σημαντικές υπηρεσίες που παρέχουν και εν μέσω πανδημίας προς τους πολίτες του Νομού;
2. Ποια άμεσα μέτρα θα λάβει προκειμένου να μην συνεχιστεί η απαξίωση και υποβάθμιση των ΕΛΤΑ στην Κορινθία, να αποφευχθεί το κλείσιμο καταστημάτων που ήδη φημολογείται και είναι προ των πυλών και να ενισχυθεί ουσιαστικά το δίκτυο και οι εργαζόμενοι που με την επάρκεια και την εμπειρία τους μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις των ταχυμεταφορών;