Ο τέως πρωταθλητής του τζετ σκι Γάλλος Φράνκι Ζαπάτα παρουσίασε στο παλιό λιμάνι της Βαρκελώνης, μια πρωτότυπη ιπτάμενη μηχανή, ένα hoverboard που πετάει.
Η ιπτάμενη σανίδα, χάρις στις τουρμπίνες της μπορεί να πετάξει σε ύψος τριών χιλιομέτρων και να αναπτύξει ταχύτητα 150 χλμ την ώρα. Αυτά τα νούμερα δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν ακόμη από αυτό το πρωτότυπο, αλλά αυτός είναι ο στόχος.
Ο Ζαπάτα χρειάστηκε δύο χρόνια για να δημιουργήσει αυτό το hoverboard. Πώς το οδηγεί;
«Γέρνοντας το σώμα μου μπροστά, πίσω, αριστερά ή δεξιά, κάνοντας απλά αυτό, ελέγχω την διεύθυνση, αλλά και την σταθερότητα. Λειτουργεί κάπως έτσι: Εάν πηγαίνω προς τα εδώ, πρέπει να κινήσω το σώμα μου και να μετακινήσω το κέντρο βάρους μου. Η ώθηση της σανίδας μετακινεί και το κέντρο βάρους σας. Εάν κινήσετε τα πόδια σας έτσι, το κέντρο βάρους είναι στη σανίδα. Αλλά αν είστε εντελώς άκαμπτος, το κέντρο βάρους είναι στο σώμα σας, γύρω από το στομάχι σας. Κινώντας το σημείο που θέλετε, προσαρμόζετε το κέντρο βάρους. Φαίνεται δύσκολο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που κάνετε καθημερινά, όταν περπατάτε. Είναι κάτι εντελώς ενστικτώδες».
Το όνομα του πρωτότυπου είναι Flyboard Air. Η επίσημη ονομασία είναι Ανεξάρτητη Μονάδα Προώθησης. Έχει αυτονομία δέκα λεπτά και η σανίδα ενισχυμένη με αρκετό τεχνικό εξοπλισμό.
Δεν είναι λίγοι αυτοί, που μετά την επίδειξη εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ασφάλεια αυτού του ιπτάμενου οχήματος, καθώς αν κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα ή τα καύσιμα, οι συνέπειες μπορεί να είναι θανάσιμες για το χρήστη. Τι απαντά ο κατασκευαστής;
«Στο κράνος έχουμε ένα σύστημα, που βρίσκεται πάνω από τα μάτια μου. Το έχουμε προγραμματίσει. Αγοράσαμε το σύστημα. Αλλά είναι πρόγραμμα open source. Δικοί μας μηχανικοί υπολογιστών το δημιούργησαν. Μπορώ λοιπόν να γνωρίζω το χρόνο, την ταχύτητα, το ύψος. Επίσης, αν κάτι συμβεί, υπάρχει ένα φωτάκι και ξέρω ακριβώς αν το πρόβλημα είναι από τη μηχανή, ή αν τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν υπερθερμανθεί».
Κάθε σανίδα έχει τέσσερις κινητήρες. Ο καθένας βγάζει 250 ίππους. Το όνειρο του κατασκευαστή του είναι να κατακτήσει τους αιθέρες, αν και παραδέχεται, ότι η ιπτάμενη σανίδα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον, που δεν είναι εκπαιδευμένος:
«Μια μηχανή σαν αυτή και αφού γίνουν όλοι οι έλεγχοι, θα μπορούσε να είναι χρήσιμη για πολλά πράγματα, όπως σε θέματα συντήρησης και ασφάλειας, στο στρατό. Τέτοιου είδους πράγματα. Είναι αδύνατο, να μπορέσουμε να την διαθέσουμε σε όλο τον κόσμο, σήμερα. Σε μερικούς μήνες ίσως είναι δυνατόν, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, σε άτομα που έχουν τα προσόντα, όπως μηχανικοί ή εξειδικευμένο προσωπικό».
Η ιπτάμενη μηχανή χάρισε ήδη στον κατασκευαστή της μια θέση στα Ρεκόρ Γκίνες, για την μεγαλύτερη σε απόσταση πτήση παγκοσμίως με hoverboard. Η δοκιμαστική πτήση έγινε στο Σοσέ-Λε-Πεν, στην Νότια Γαλλία. Ο Ζαπάτα κάλυψε μια απόσταση 2,2 χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα 50-60 χλμ.
Πηγή: Euronews
Η ιπτάμενη σανίδα, χάρις στις τουρμπίνες της μπορεί να πετάξει σε ύψος τριών χιλιομέτρων και να αναπτύξει ταχύτητα 150 χλμ την ώρα. Αυτά τα νούμερα δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν ακόμη από αυτό το πρωτότυπο, αλλά αυτός είναι ο στόχος.
Ο Ζαπάτα χρειάστηκε δύο χρόνια για να δημιουργήσει αυτό το hoverboard. Πώς το οδηγεί;
«Γέρνοντας το σώμα μου μπροστά, πίσω, αριστερά ή δεξιά, κάνοντας απλά αυτό, ελέγχω την διεύθυνση, αλλά και την σταθερότητα. Λειτουργεί κάπως έτσι: Εάν πηγαίνω προς τα εδώ, πρέπει να κινήσω το σώμα μου και να μετακινήσω το κέντρο βάρους μου. Η ώθηση της σανίδας μετακινεί και το κέντρο βάρους σας. Εάν κινήσετε τα πόδια σας έτσι, το κέντρο βάρους είναι στη σανίδα. Αλλά αν είστε εντελώς άκαμπτος, το κέντρο βάρους είναι στο σώμα σας, γύρω από το στομάχι σας. Κινώντας το σημείο που θέλετε, προσαρμόζετε το κέντρο βάρους. Φαίνεται δύσκολο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που κάνετε καθημερινά, όταν περπατάτε. Είναι κάτι εντελώς ενστικτώδες».
Το όνομα του πρωτότυπου είναι Flyboard Air. Η επίσημη ονομασία είναι Ανεξάρτητη Μονάδα Προώθησης. Έχει αυτονομία δέκα λεπτά και η σανίδα ενισχυμένη με αρκετό τεχνικό εξοπλισμό.
Δεν είναι λίγοι αυτοί, που μετά την επίδειξη εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ασφάλεια αυτού του ιπτάμενου οχήματος, καθώς αν κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα ή τα καύσιμα, οι συνέπειες μπορεί να είναι θανάσιμες για το χρήστη. Τι απαντά ο κατασκευαστής;
«Στο κράνος έχουμε ένα σύστημα, που βρίσκεται πάνω από τα μάτια μου. Το έχουμε προγραμματίσει. Αγοράσαμε το σύστημα. Αλλά είναι πρόγραμμα open source. Δικοί μας μηχανικοί υπολογιστών το δημιούργησαν. Μπορώ λοιπόν να γνωρίζω το χρόνο, την ταχύτητα, το ύψος. Επίσης, αν κάτι συμβεί, υπάρχει ένα φωτάκι και ξέρω ακριβώς αν το πρόβλημα είναι από τη μηχανή, ή αν τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν υπερθερμανθεί».
Κάθε σανίδα έχει τέσσερις κινητήρες. Ο καθένας βγάζει 250 ίππους. Το όνειρο του κατασκευαστή του είναι να κατακτήσει τους αιθέρες, αν και παραδέχεται, ότι η ιπτάμενη σανίδα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον, που δεν είναι εκπαιδευμένος:
«Μια μηχανή σαν αυτή και αφού γίνουν όλοι οι έλεγχοι, θα μπορούσε να είναι χρήσιμη για πολλά πράγματα, όπως σε θέματα συντήρησης και ασφάλειας, στο στρατό. Τέτοιου είδους πράγματα. Είναι αδύνατο, να μπορέσουμε να την διαθέσουμε σε όλο τον κόσμο, σήμερα. Σε μερικούς μήνες ίσως είναι δυνατόν, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, σε άτομα που έχουν τα προσόντα, όπως μηχανικοί ή εξειδικευμένο προσωπικό».
Η ιπτάμενη μηχανή χάρισε ήδη στον κατασκευαστή της μια θέση στα Ρεκόρ Γκίνες, για την μεγαλύτερη σε απόσταση πτήση παγκοσμίως με hoverboard. Η δοκιμαστική πτήση έγινε στο Σοσέ-Λε-Πεν, στην Νότια Γαλλία. Ο Ζαπάτα κάλυψε μια απόσταση 2,2 χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα 50-60 χλμ.
Πηγή: Euronews