Ευτυχώς που νίκησε στις εκλογές η ''Αριστερά'' γράφει περίλαμπρα, υπό τα έκπληκτα μάτια μας, ο Στ. Ψυχάρης στο κύριο άρθρο του Βήματος της Κυριακής (4/10). Οι λόγοι είναι απλοί.
Διότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα θα μπορούσε αφενός να ανανεώσει (έστω πρόσκαιρα) τον κατερειπωμένο...
''φιλοαμερικανισμό'' (βλ. υποτέλεια) στην Ελλάδα, όπως ανέδειξε το πρωθυπουργικό ταξίδι ''ψέμα, τόλμη και γοητεία'' στις ΗΠΑ και αφετέρου να επιχειρήσει να εφαρμόσει τρίτο απανωτό μνημόνιο, όπου οι φόροι πετάνε στα ύψη, οι μισθοί συν εργασιακά τίθενται στη λαιμητόμο και οι συντάξεις με το ασφαλιστικό στο προκρούστη.
Οι εταίροι της βρώμικης Ε.Ε είναι έτοιμοι να προσφέρουν χείρα βοηθείας στον Τσίπρα για να εφαρμόσει την ως άνω λίστα τρόμου των μνημονιακών μέτρων έως το τέλος του 2015.
Προβάλλουν για τούτο το δίλημμα τήρηση, εφαρμογή και θετική αξιολόγηση της λίστας τρόμου ή κούρεμα (bail in) των μεγάλων καταθέσεων, ξεχνώντας, βέβαια, ότι υψηλές καταθέσεις έχει πλέον μια απειροελάχιστη μειοψηφία.
Η ΛΙΣΤΑ ΤΡΟΜΟΥ
Ο Αλ. Τσίπρας δεν θα εκφωνήσει ειλικρινείς προγραμματικές δηλώσεις. Θα πει κάτι λιγότερο από μισές αλήθειες και πολλά ψεύδη. Το μνημονιακό τσουνάμι θα επακολουθήσει και θα το στηρίξει μαζί με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ, Λεβέντη και φυσικά ΑΝΕΛ, όσο και αν οι τέσσερις πρώτοι, η ΝΔ και οι άλλοι τρεις ''κολαούζοι'' του συστήματος, που ψήφισαν το μνημόνιο, δεν θα δώσουν θετική ψήφο στις προγραμματικές, επικαλούμενοι τα πιο τρελά επιχειρήματα!
Με το πέρας των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης αρχίζει ένας Γολγοθάς που θα έχει ως αφετηρία τα 48 μέτρα που θα εγκριθούν τη Δευτέρα στο Eurogroup (βλ. παρακάτω) και θα φτάσουν τα 127 έως το τέλος του χρόνου!
Μιλάμε για νέες μειώσεις εώς 10% στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και μειώσεις από 10% εώς 30% στις συντάξεις, οι οποίες μειώσεις θα αφορούν και στους συνταξιούχους κάτω των 1000 ευρώ, κατάργηση του ΕΚΑΣ κατ' αρχήν για 60.000 συνταξιούχους και σταδιακά σε όλους, κατώτατη σύνταξη που θα φτάσει τα 330 για τους νέους συνταξιούχους, σχέδιο ''Περού'' για το ασφαλιστικό, μέτρα φορολεηλασίας για αγρότες και επαγγελματίες, τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει και σειρά άλλων αντικοινωνικών ρυθμίσεων. Έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο θρασύτητας ώστε ο αρμόδιος επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί να ζητάει από το ''Πρώτο Θέμα'' την εφαρμογή των νέων πρόσθετων μέτρων που θα βρίσκονται εκτός μνημονίου.
ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ
Η Ελλάδα του τρίτου μνημονίου δεν έχει παρόν και κυρίως δεν έχει μέλλον.
Η νέα μνημονιακή τάξη στη Βουλή, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, Λεβέντης, με την αφιλοκερδή στήριξη του ΚΚΕ το οποίο λειτουργεί διασπαστικά στον αριστερό προοδευτικό, πατριωτικό, δημοκρατικό χώρο, προέκυψε βάσει σχεδίου με κύριο εκτελεστή τον Αλ. Τσίπρα.
Κεντρικός στόχος του σχεδιασμού των ευρωπαϊκών, υπερατλαντικών και εγχώριων κέντρων ήταν η εκκαθάριση της Βουλής από τη Λαϊκή Ενότητα.
Όλοι γνώριζαν και γνωρίζουν ότι η Λαϊκή Ενότητα (ΛΑ.Ε) δεν είναι κακέκτυπο του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ-2!
Ξέρουν πολύ καλά και κυρίως ο εσμός των αντιπάλων, ότι η ΛΑ.Ε είναι κάτι το ποιοτικά διαφορετικό ιδεολογικά, πολιτικά, κινηματικά, προγραμματικά.
Ξέρουν πολύ καλά ότι η ΛΑ.Ε εννοεί αυτά που λέει και ότι με δημοκρατία και τη συλλογικότητα στις γραμμές της και τη στήριξη στο λαό, θα υλοποιήσει πλήρως το μόνο ρεαλιστικό σχέδιο που υπάρχει για την ακύρωση των μνημονίων και είναι το δικό της σχέδιο.
Γνωρίζουν άριστα, επίσης, ότι χωρίς την έξοδο από την Ευρωζώνη με ένα προοδευτικό πρόγραμμα, όπως προτείνει η ΛΑ.Ε, η Ελλάδα θα είναι αιωνίως αιχμάλωτη στα μνημόνια και τη λιτότητα. Αιωνίως σατραπεία των Ευρωπαίων νεοαποικιοκρατών και της διατλαντικής ιερής συμμαχίας, όλων εκείνων, δηλαδή, που έχουν καταστρέψει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και όλη την ευρύτερη περιοχή μας.
Η νέα μνημονιακή τάξη στη Βουλή, όμως, δεν θα διαρκέσει πολύ. Η ΛΑ.Ε δεν πρόκειται να τεθεί στο περιθώριο. Θα αντεπιτεθεί. ΉΔΗ ΑΝΤΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ.
Σύντομα θα είναι στο προσκήνιο πρωτοπόρα, σε ένα κίνημα το οποίο δεν πρόκειται να συνθηκολογήσει ούτε να δεχθεί πισώπλατη μαχαιριά.
Η προδοτική συμφωνία της Βάρκιζας έγραψε το τέλος του αναγεννητικού ΕΑΜΙΚΟΥ κινήματος. Οι εκλογές της 20ης Σεπτέμβρη μπορεί να ήταν μια νέα σύγχρονου τύπου ''Βάρκιζα'' των ηγεσιών, η οποία όμως δεν θα εκφράσει την κοινωνία. Η μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία των μνημοναικών θυμάτων δεν παρέδωσε ούτε έκρυψε τα ''όπλα''. Θα σηκώσει πολύ γρήγορα τα ''πυρά'' των ενωτικών εργατικών και λαϊκών αγώνων και θα ανατρέψει το σημερινό σάπιο, παρακμιακό, βολεμένο και μεταλλαγμένο μνημονιακό σκηνικό του ΣΥΡΙΖΑ του νεοαρχηγισμού και της ΝΔ με την φαρσοκωμωδία της κούρσας των δελφίνων για την αρχηγία.
ΣΠΥΡΟΣ ΒΡΑΝΑΣ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΧEΔΙΑΖΕΙ ΝΑ ''ΠΕΤΣΟΚΟΨΕΙ'' ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ 500 ΕΥΡΩ
Ένα νέο σχέδιο για περικοπές στις συντάξεις, σε ποσοστό από 3% έως 7%, είναι υπό εξέταση στις συζητήσεις ανάμεσα στο υπουργείο Εργασίας και τους εκπροσώπους της Tetatoika, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής.
Τα ποσοστά, αυτά, θα ισχύσουν, με την προϋπόθεση ότι θα εφαρμοστούν και άλλα μέτρα, όπως η επέκταση της εισφοράς ασθενείας στο 6% και στα Μετοχικά Ταμεία και η κατάργηση του ΕΚΑΣ για το 20% των δικαιούχων πριν από το Μάρτιο του 2016. Σε διαφορετική περίπτωση, οι περικοπές για τους συνταξιούχους θα είναι μεγαλύτερες.
Όπως, αναφέρει η εφημερίδα, υπό συζήτηση είναι η λήψη πρόσθετων ισοδύναμων μέτρων, τα οποία αν λάβουν την έγκριση των δανειστών, τότε θα αποφευχθούν οι σχεδιαζόμενες μειώσεις στις συντάξεις για το 2015 και θα μετατεθούν για την 1η Ιανουαρίου 2016, σε ποσοστά που θα ξεκινούν από 3% για τις συντάξεις από 500 μέχρι 1.000 ευρώ και θα φτάνουν ως 7% για ποσά από 2.500 ευρώ και πάνω.
Στα συγκεκριμένα σενάρια, αν δεν υπάρξει «ψαλίδισμα» των συντάξεων κάτω των 1.000 ευρώ, θα υπάρξουν μεγαλύτερες περικοπές σε όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη που ξεπερνά τα 1.000 ευρώ, ενώ αν η μείωση ξεκινήσει με ποσοστό 3% και στις χαμηλές συντάξεις (500 ευρώ και άνω), τότε οι περικοπές θα μοιραστούν αναλογικά και στις υπόλοιπες κλίμακες, φτάνοντας στο 7% για όσους λαμβάνουν 2.500 ευρώ ή περισσότερα. Στόχος όλων αυτών είναι να προκύψουν τα 2,2 δισ. ευρώ από τις συντάξεις, που προβλέπονται στο τρίτο μνημόνιο.
Αναλυτικά, στο σενάριο που εξετάζεται, οι νέες περικοπές, σε περίπτωση που αυτές ξεκινήσουν από τα 500, διαμορφώνονται ως εξής:
1η κλίμακα: Μείωση 3% από τα 500,00 ευρώ ως τα 1.000,00 ευρώ στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης και σε όλο το ποσό
2η κλίμακα: Μείωση 4% από τα 1.000,01 ευρώ ως τα 1.500,00 ευρώ στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης και σε όλο το ποσό
3η κλίμακα: Μείωση 5% από τα 1.500,01 ευρώ ως τα 2.000,00 ευρώ στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης και σε όλο το ποσό
4η κλίμακα: Μείωση 6% από τα 2.000,01 ευρώ ως τα 2.500,00 ευρώ στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης και σε όλο το ποσό
5η κλίμακα: Μείωση 7% από τα 2.500,01 ευρώ και άνω στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης και σε όλο το ποσό.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 48 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΤΟ ΕUROWORKING GROUP
Ο κατάλογος με τα 48 προαπαιτούμενα που θα πρέπει να εκπληρώσει η ελληνική κυβέρνηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες προκειμένου να εξασφαλίσει την εκταμίευση της πρώτης υποδόσης των τριών δισεκατομμυρίων ευρώ (ήτοι δύο δισ. ευρώ) έρχεται στο φως της δημοσιότητας.
Ο μακρύς κατάλογος συζητήθηκε χθες στο Euro Working Group και αναμένεται να τεθεί υπ' όψιν των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης στο πλαίσιο του Eurogroup της Δευτέρας.
Μεταξύ άλλων ο κατάλογος, σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.naftemporiki.gr, περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων στο ασφαλιστικό -ακόμη και τροποποίηση διατάξεων που ψηφίστηκαν το καλοκαίρι-, οριστικοποίηση της πώλησης των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» δανείων, ακόμη και «αυστηροποίηση» του νόμου για την προστασία της 1ης κατοικίας.
Ολόκληρος ο κατάλογος, όπως παρουσιάζει σήμερα η «Ναυτεμπορική», έχει ως εξής:
1. Ολοκλήρωση της στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό σύστημα (εξομάλυνση της ρευστότητας και των όρων πληρωμής και ενίσχυση των τραπεζικών κεφαλαίων, ενίσχυση της διακυβέρνησης και αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων). Η στρατηγική αυτή, βάσει του μνημονίου, θα περιλαμβάνει σχέδια σχετικά με τις ξένες θυγατρικές των ελληνικών τραπεζών σύμφωνα με τα προγράμματα αναδιάρθρωσής τους που έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα έχει ως στόχο την προσέλκυση διεθνών στρατηγικών επενδύσεων στις τράπεζες και την επιστροφή τους σε ιδιωτικό ιδιοκτησιακό καθεστώς μεσοπρόθεσμα.
2. Η Τράπεζα της Ελλάδας θα κάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να υιοθετηθεί ο Κώδικας Δεοντολογίας.
3. Ολοκλήρωση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος τεχνικής βοήθειας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
4. Θέσπιση νέων ποινικών νομικών διατάξεων για τη φοροδιαφυγή και την απάτη, προκειμένου να τροποποιηθεί ο ειδικός ποινικός Νόμος 2523/1997 καθώς και για να αντικατασταθεί το άρθρο 55 παράγραφοι 1 και 2 του ΚΦΔ, με σκοπό, μεταξύ άλλων, τον εκσυγχρονισμό και τη διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Θα πρέπει να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων,
συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που επιβάλλονται βάσει του νόμου 2523/1997·
5. Θέσπιση κατάλληλων ποινών για τις απλές παραβάσεις του κώδικα βιβλίων και στοιχείων. Η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης θα αντιμετωπίζεται ως απλή αλλά σοβαρή παράβαση της διαδικασίας για τον ΦΠΑ
6. Υπογραφή της υπουργικής απόφασης για την επέκταση του έμμεσου μητρώου τραπεζικών συναλλαγών, ώστε να παρέχεται το ιστορικό συναλλαγών σε βάθος 10 ετών.
7. Εκδοση υπουργικής απόφασης για τη μεταφορά του προσωπικού του ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
8. Επεξεργασία σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ιδιωτικό τομέα, κοστολογημένου σχεδίου για την προώθηση και τη διευκόλυνση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών και τη μείωση της χρήσης μετρητών.
9. Ψήφιση συμπληρωματικής νομοθεσίας για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
10. Προώθηση νομοθεσίας για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό (θέσπιση πλαισίου για τους ανεξάρτητους φορείς, σταδιακή κατάργηση των εκ των προτέρων ελέγχων από το Ελεγκτικό Συνέδριο κ.λπ.).
11. Παρουσίαση σχεδίου για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων οφειλών, καθώς και των αιτήσεων επιστροφής φόρου και συνταξιοδότησης.
12. Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επί ενός σχεδίου δράσης για τις δημόσιες συμβάσεις.
13. Επέκταση των ανώτατων ορίων είσπραξης επιστροφών του 2015 για τις διαγνωστικές εξετάσεις, τις ιδιωτικές κλινικές και τα φαρμακευτικά προϊόντα στα επόμενα τρία χρόνια.
14. Προετοιμασίες για τη βαθμιαία εθνική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (ΕΕΕ) και για τη σύσταση ενός μητρώου παροχών και την κατάρτιση στρατηγικής για να εξασφαλίζεται η ένταξη των ευάλωτων ομάδων και να αποφεύγεται η απάτη.
15. Εγκριση χάρτη πορείας για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της ιεράρχησης προτεραιοτήτων.
16. Δημιουργία τριών κινητών ομάδων επιβολής του νόμου με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
17. Σύγκληση διυπουργικής επιτροπής χωροταξικού σχεδιασμού, με τη συμμετοχή ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων.
18. Εκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών για τη μείωση του ποσοστού αμοιβής των συμβολαιογραφικών πράξεων για ποσά αντικειμένου συναλλαγής έως 120.000 ευρώ (σ.σ.: ο νέος συντελεστής πρέπει να είναι 0,8% από 1% που είναι σήμερα).
19. Εκ των υστέρων εκτίμηση επιπτώσεων σχετικά με επιλεγμένες μεταρρυθμίσεις που αφορούν τον ανταγωνισμό, την αδειοδότηση επενδύσεων και τον διοικητικό φόρτο.
20. Με βάση το 20ό προαπαιτούμενο, οι αρχές θα εφαρμόσουν ένα καθεστώς για το προσωρινό και μόνιμο σύστημα πληρωμών δυναμικότητας· θα τροποποιήσουν τους κανόνες της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να αποφευχθεί η αναγκαστική λειτουργία σταθμών κάτω από το μεταβλητό κόστος τους και θα θεσπίσουν κανόνες σύμφωνα με την τελική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τον συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ της ΔΕΗ και του διαχειριστή αγοράς· θα αρχίσουν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης της αγοράς φυσικού αερίου με βάση το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα, με παράλληλη ιεράρχηση των τιμολογίων διανομής· θα εφαρμόσουν διακοπτόμενες συμβάσεις όπως αυτές εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή· θα αναθεωρήσουν τα τιμολόγια της ΔΕΗ βάσει του κόστους, μεταξύ άλλων αντικαθιστώντας την έκπτωση 20% για τους χρήστες υψηλής τάσης με τιμολόγια βάσει του οριακού κόστους παραγωγής, λαμβάνοντας υπ' όψιν τα καταναλωτικά χαρακτηριστικά των πελατών που επηρεάζουν το κόστος.
21. Νομοθετική έγκριση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ - Συγκοινωνίες Αθηνών» το οποίο έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
22. Χάραξη του χάρτη πορείας για την εφαρμογή του αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
23. Εκδοση Προεδρικού Διατάγματος το οποίο θα ξεκαθαρίζει τους όρους και τις λεπτομέρειες ιστοσελίδας μέσω της οποίας θα αναγγέλλονται ηλεκτρονικά οι δημοπρασίες.
24. Ενέργειες ώστε η ΕΛΣΤΑΤ να αποκτήσει πρόσβαση σε πηγές διοικητικών δεδομένων σύμφωνα με το άρθρο 17 του Νόμου 4174/2013 όπως τροποποιήθηκε με τους Νόμους 4254/2014 και 4258/2014 και το Μνημόνιο Συνεννόησης που υπεγράφη στις 17/4/2014 μεταξύ της ΕΛΣΤΑΤ, του υπουργείου Οικονομικών (ΓΓΠΣ), του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και του ΙΚΑ.
25. Υπαγωγή στο ETEA όλων των ταμείων επικουρικών συντάξεων και διασφάλιση ότι όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία θα χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από ίδιες εισφορές από την 1η Ιανουαρίου 2015.
26. Σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντίζελ για τους αγρότες σε δύο ίσα στάδια τον Οκτώβριο του 2015 και τον Οκτώβριο του 2016·
27. Τροποποίηση των ρυθμίσεων του 2014 και του 2015 για τη σε δόσεις καταβολή οφειλών από φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, ώστε να αποκλείονται όσοι δεν καταβάλλουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τη θέσπιση απαίτησης για τη φορολογική διοίκηση και τη διοίκηση των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης για τη συντόμευση της διάρκειας της ρύθμισης για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν νωρίτερα, και την καθιέρωση επιτοκίων βάσει της ελεύθερης αγοράς, με παράλληλη παροχή προστασίας στους ευάλωτους οφειλέτες (με οφειλές κάτω των 5.000 ευρώ).
28. Εφαρμογή του νόμου για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις στον δημόσιο τομέα.
29. Εφαρμογή του νόμου 3865/2010 για τον δημόσιο τομέα και επαναφορά ως ημερομηνία εφαρμογής της 1/1/2015.
30. Εκδοση όλων των υπουργικών αποφάσεων για την εφαρμογή των πρόσφατων συνταξιοδοτικών αλλαγών. Οι αποφάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν πρόβλεψη ότι και οι κατώτατες συντάξεις θα πρέπει και αυτές να αποτελούν αντικείμενο περικοπής για όσους φεύγουν πρόωρα στη σύνταξη (π.χ. για όσους φεύγουν στα 62 με 15 χρόνια προϋπηρεσίας).
31. Περαιτέρω αλλαγές στην ασφαλιστική νομοθεσία ώστε να ξεκαθαριστεί ότι ακόμη και γι' αυτούς που θα διατηρήσουν το δικαίωμα συνταξιοδότησης πριν από τα 67 με λιγότερα από 40 χρόνια προϋπηρεσίας, η περίοδος καταβολής εισφορών θα πρέπει να αυξηθεί σταδιακά στα 40 χρόνια μέχρι το 2022.
32. Ολοκλήρωση της στρατηγικής για την αντιμετώπιση του φαινομένου των «κόκκινων» δανείων.
33. Αυστηροποίηση κριτηρίων για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τον πλειστηριασμό και προσαρμογή του νόμου για την πτώχευση των νοικοκυριών ώστε να ενσωματώσει τις προτάσεις των θεσμών.
34. Ενεργοποίηση του κυβερνητικού συμβουλίου για το ιδιωτικό χρέος.
35. Υιοθέτηση της πρότασης του ΟΟΣΑ για το άνοιγμα του επαγγέλματος του φαρμακοποιού (ιδιοκτησία φαρμακείων και από μη φαρμακοποιούς).
36. Υιοθέτηση της δεύτερης εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και ειδικά των προτάσεων για τα αναψυκτικά αλλά και τα πετρελαϊκά προϊόντα.
37. Σύσταση επιτροπής για την παρακολούθηση των αλλαγών που απαιτούνται σε διυπουργικό επίπεδο ώστε να προχωρήσει η απελευθέρωση των αγορών.
38. Λήψη μη αναστρέψιμων βημάτων για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων με τους υφιστάμενους όρους στον υποψήφιο αγοραστή που έχει ήδη επιλεγεί.
39. Εφαρμογή όλων των ενεργειών που έχουν συμφωνηθεί με την κυβέρνηση για την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων που εκκρεμούν από το ΤΑΙΠΕΔ.
40. Είσπραξη των επιστροφών για το 2015 για τις διαγνωστικές εξετάσεις και τις ιδιωτικές κλινικές και αποσύνδεση των εισπράξεων επιστροφών του 2014 για τις ιδιωτικές κλινικές από τις εισπράξεις επιστροφών του 2013. Με τον καθορισμό των επιστροφών για το 2015 για τις διαγνωστικές εξετάσεις και τις ιδιωτικές κλινικές θα πρέπει να εκδοθεί και η σχετική υπουργική απόφαση.
41. Αλλαγή της νομοθεσίας για την περίοδο προστασίας των φαρμάκων (πατέντες) αλλά και του μηχανισμού τιμολόγησης.
42. Δημοσίευση εγκυκλίου για τις συνταγογραφήσεις στη Διαύγεια και αποστολή της στην ΗΔΙΚΑ.
43. Εκδοση υπουργικής απόφασης για το πάγωμα των επιστροφών για τις ιδιωτικές κλινικές στα επίπεδα του 2015 μέχρι και το 2018. Εκδοση υπουργικής απόφασης για το πάγωμα των επιστροφών για τις διαγνωστικές εξετάσεις μέχρι το 2018 (ή ακόμη και για μείωσή τους στην προοπτική μείωσης τιμών).
44. Κατάργηση της υπουργικής απόφασης ΦΕΚ 1117/2015, με σκοπό την εκ νέου επιβολή κυρώσεων και ποινών κατόπιν αξιολόγησης και καταγγελίας για ανάρμοστη συμπεριφορά και σύγκρουση συμφερόντων κατά τη συνταγογράφηση και για μη συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΕΟΦ περί συνταγογράφησης (επαναφορά προηγούμενης δέσμευσης στο πλαίσιο του ΜΣ)·
45. Εγκριση της μεταρρύθμισης της αγοράς φυσικού αερίου και του σχετικού ειδικού χάρτη πορείας, που θα έχουν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, την πλήρη δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή για όλους τους καταναλωτές έως το 2018. Κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή του μεταρρυθμισμένου συστήματος πληρωμών δυναμικότητας (συμπεριλαμβανομένου ενός προσωρινού και ενός μόνιμου μηχανισμού) και τα προϊόντα ΝΟΜΕ.
46. Ακύρωση του άρθρου 2 του νόμου 4328/2015 που αφορά τη δυνατότητα εκχώρησης των ανείσπρακτων ενοικίων στο Δημόσιο.
47. Εξεύρεση «ισοδύναμου» αν η κυβέρνηση αλλάξει τις προβλέψεις που αφορούν την επιβολή του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
48. Επανεξέταση και κατάργηση των προβλέψεων για το συνταξιοδοτικό σύστημα που θεσπίστηκαν με τον νόμο 4325/2015 και 4331/2015 (άρθρα 21, 24, 28, 31, 37, 38, 39, 75, 76) σε συμφωνία με τους δανειστές.