Επιστολή προς τον Περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη σήμερα δημοσιοποιεί η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, υπογραμμίζοντας την αδράνεια που υπάρχει στην προώθηση θέματος, να έλθει δηλαδή ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και στο Λουτράκι....
Συγκεκριμένα αναφέρουν τα εξής:
Κύριε Περιφερειάρχα,
Με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να σας κρούσουμε τον κώδωνα κινδύνου για τους χειρισμούς σας, σχετικά με το θέμα της σύνδεσης της ιστορικής μας λουτρόπολης με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο, και να σας υπενθυμίσουμε τα ακόλουθα:
Εδώ κι ένα χρόνο, οι πολίτες του Δήμου μας, με απροσμέτρητη υπομονή, παρακολουθούν το δυστυχές φαινόμενο, ο Περιφερειάρχης τους Πέτρος Τατούλης, να συμπεριφέρεται σαν βραχυκυκλωμένος δρομέας και να αναλώνεται σε χρονοβόρες περιπορείες, οι οποίες ουσιαστικά λειτουργούν παραλυτικά για το έργο.
Αρχή των ατελέσφορων κινήσεών σας, ήταν η εξαγγελία της Περιφέρειας Πελοποννήσου για μελέτη σκοπιμότητας τον Ιανουάριο του 2012, για ένα έργο που ήδη διέθετε τέτοια μελέτη από τον αρχικό σχεδιασμό του δικτύου του Προαστιακού σιδηροδρόμου (TRADEMCO/1999).
Η ανακοίνωση αυτή δεν συνοδεύτηκε, εξ όσων γνωρίζουμε, ποτέ από προκήρυξη σε κάποιο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο, ενώ ποτέ δεν παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της μετά την καταληκτική ημερομηνία που μας είχατε θέσει, δηλαδή το τέλος Μαρτίου του 2012. Επισημαίνεται πως, το έργο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής του οδοντωτού των Καλαβρύτων, που εντάχθηκε στο ΠΕΠ Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ, υλοποιήθηκε χωρίς μελέτη σκοπιμότητας.
Στη συνέχεια, οι χαμένοι μήνες για το έργο έγιναν έξι, αφού και πάλι δεν προχώρησε τίποτα, κάτι που, όπως μας αιτιολογήσατε, κ. Περιφερειάρχα, οφείλεται στην πολιτική αστάθεια της χώρας. Το επιχείρημά σας αυτό, διαψεύστηκε εκ των γεγονότων, διότι όλα τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά έργα και μελέτες της χώρας προχωρούσαν κανονικά. Κορωνίδα των παραδειγμάτων ήταν η ένταξη στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ, από τον ομόλογο σας, Κώστα Αγοραστό. Ακόμα, επί υπηρεσιακού υπουργού Μεταφορών Σίμου Σιμόπουλου, υπογράφηκε η συμφωνία κατασκευής του ενιαίου σταθμού μετρό και ΚΤΕΛ στο Βοτανικό, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια, κ. Περιφερειάρχα, οι χαμένοι μήνες έγιναν εννέα, αφού στις 8 Αυγούστου του 2012, μετά την επίσκεψή σας στα γραφεία του ΟΣΕ, μας ανακοινώσατε για την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου συνάντηση εργασίας στην Τρίπολη, στην οποία θα μετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΣΕ, για την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου. Η συνάντηση αυτή δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, με δικαιολογία την αλλαγή του προγράμματός σας, λόγω της επίσκεψης Φούχτελ. Στην ίδια συνάντηση, παρουσιάστηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για την επέκταση του Προαστιακού προς το Λουτράκι, ενσπείροντας διάχυτη ανησυχία στους πολίτες για την τύχη του έργου, αλλά και την ειλικρίνεια των προθέσεών σας σχετικά με αυτό.
Ο επίλογος των ατελέσφορων κινήσεών σας γράφηκε στις αρχές Νοεμβρίου στην Τρίπολη, όπου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήσατε στα ΜΜΕ της Πελοποννήσου, ανακοινώσατε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ο Προαστιακός να φτάσει στο Λουτράκι, χωρίς να παρουσιάζετε κανένα χρονοδιάγραμμα. Αντίθετα, χρονοδιαγράμματα υπήρξαν για άλλα θέματα, όπως το αεροδρόμιο της ιδιαίτερης πατρίδας σας, της Τρίπολης.
Άλλωστε, κ. Περιφερειάρχα, ο τρόπος με τον οποίο ο Προαστιακός μπορεί να φτάσει στο Λουτράκι, σας ήταν γνωστός από την παρουσίαση του μορφοποιημένου σχεδίου που έκανε η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου, όταν το θέμα συζητήθηκε πριν από ένα χρόνο στο Περιφερειακό Συμβούλιο και διασφαλίζει, τόσο τη σημαντική εξοικονόμηση του κόστους υλοποίησης, όσο και την πλήρη και ομαλή ένταξη του στο θεσμοθετημένο αστικό σχεδιασμό του Λουτρακίου. Κι όλα αυτά, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων της πόλης, του Δήμου Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, αλλά και των τεχνικών υπηρεσιών του, όπως διατυπώθηκαν εγγράφως προς την ΕΡΓΟΣΕ το Δεκέμβριο του 2011.
Η ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία ο ΟΣΕ έχει αναθέσει την ευθύνη των σχετικών μελετών, προκειμένου το έργο να καταστεί επιλέξιμο στα πλαίσια του ΠΕΠ Πελοποννήσου, έχει ζητήσει από τον Ιανουάριο του 2012 συνάντηση με τη διαχειριστική σας αρχή, για την οποία είχατε πει ότι εσείς θα καθορίζατε το πότε θα γίνονταν. Από τη στιγμή που εκκρεμεί, εδώ και 12 μήνες, αυτή η συνάντηση, με υπαιτιότητα δικιά σας, και δεν την έχετε προγραμματίσει ακόμα, όπως μας υποσχεθήκατε, δικαιούμαστε να πιστεύουμε πλέον ότι κωλυσιεργείτε σκόπιμα για να μην γίνει το έργο.
Κύριε Περιφερειάρχα,
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το 2013 είναι η τελευταία χρονιά που μπορεί να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ, υπό την προϋπόθεση ότι μελετητικά το έργο θα είναι ώριμο και περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο.
Για τους προαναφερόμενους λόγους, σας καλούμε έστω και τώρα, την ύστατη ώρα, να ανταποκριθείτε θετικά στο προφορικό αίτημα της ΕΡΓΟΣΕ και να καθορίσετε άμεσα τη συνάντησή της με την διαχειριστική αρχή του ΠΕΠ Πελοποννήσου, αλλά και να αποστείλετε, επιτέλους, δεσμευτικό έγγραφο προς τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, με το οποίο θα ανακοινώνετε επίσημα την πρόθεση ένταξης του έργου στο τρέχον ΠΕΠ Πελοποννήσου.
Σε διαφορετική περίπτωση, οι ευθύνες για την ασυνέπεια προς τα εμφανώς υπεσχημένα σας, που θα έχει, ως αποτέλεσμα, την απώλεια αυτής της μοναδικής ευκαιρίας να υλοποιηθεί το εν λόγω έργο για την ιστορική μας λουτρόπολη, με δυσμενέστατες συνέπειες στο κοινωνικό, οικονομικό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς και στην επικείμενη επέκταση του σχεδίου πόλης, θα είναι μεγάλες και θα είναι δικές σας, κύριε Περιφερειάρχα.
Με τιμή,
Για την Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι,
Δημήτρης Καραπατάς