28 Μαΐ 2011

Επιστολή του Νίκου Λόη στον υπουργό Μεταφορών για τον προαστιακό


Eπιστολή στον υπουργό Δημήτρη Ρεππα έστειλε ο πρόεδρος του ΔΣ του Πνευματικού-Πολιτιστικού Κέντρου Λουτρακίου κ. Ν. Λόης για το θέμα του προαστιακού.Στην επιστολή του αναφέρει τα εξής: «Κατά τον σχεδιασμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην τερματική γραμμή Αθηνών – Λουτρακίου...

ενόψει της τότε διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα.

Στην εποχή της ταχύτητας και της οικολογίας και κυρίως της υποστήριξης του ηλεκτρικού τραίνου ως πρωτεύοντος Μέσου Μαζικής Μεταφοράς, η λειτουργία του οποίου προκρίνεται και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και παρά το γεγονός ότι η Κοινοπραξία ΚΑΖΙΝΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ έχει δεσμευθεί να καταβάλει μίσθωμα για χρήση ενός (1) βαγονιού σε κάθε δρομολόγιο, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πελάτες της, δηλαδή έχοντας εξασφαλιστεί η οικονομική επιβίωσή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου κατά την έλευσή του στο Λουτράκι, δυνάμεις, οι οποίες αντιστρατεύονται την πρόοδο της τεράστιας τουριστικής σημασίας πόλης του Λουτρακίου, πέτυχαν να αποτρέψουν την έλευση του πλέον σύγχρονου παγκοσμίως συγκοινωνιακού μέσου στην φημισμένη λουτρόπολη.

Σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, αποτελεί σχεδόν καθολικό αίτημα μιας πόλης περίπου 17.000 κατοίκων να έρθει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στο Λουτράκι, σύμφωνα και με την υπ’ αριθ. 303/08-10-2009 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, καθότι εκτός των άλλων αποτελεί ένα σύντομο προορισμό αναψυχής και απευθύνεται εν δυνάμει σε περισσότερους από 5.000.000 κατοίκους της πρωτεύουσας.

Επιπροσθέτως στη βιωσιμότητα του μέσου συμβάλλει και η Club Hotel Casino Loutraki, σύμφωνα με δημόσια δέσμευση του διαχειριστή της εταιρείας κου Αντώνη ΣΤΕΡΓΙΩΤΗ, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια ειδικής ημερίδας.

Με την συνεχή ανάπτυξη του κύριου άξονα Αθηνών – Πατρών – Αθηνών, από την τοπική κοινωνία ζητείται η διενέργεια ολοκληρωμένης μελέτης για την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της παρακαμπτήριας μονής τερματικής γραμμής προς την πόλη του Λουτρακίου, μήκους περίπου έξι χιλιομέτρων.

Παράλληλα ζητείται η κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης στη διακλάδωση της γραμμής του Προαστιακού προς Λουτράκι, στη θέση “Παράδεισος”, όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί, ως η πλέον ενδεδειγμένη θέση, προκειμένου, αφενός να εξυπηρετείται αποτελεσματικά ολόκληρη η περιοχή της Ισθμίας, καθώς και οι επιβάτες από τη Βορειοανατολική και Ανατολική Πελοπόννησο με προορισμό την πρωτεύουσα και αφετέρου να εξυπηρετείται η μετεπιβίβαση από την παρακαμπτήρια γραμμή στον κύριο άξονα με προορισμό Λουτράκι – Πάτρα – Λουτράκι.

Η επίσπευση της μελέτης θα συμβάλλει στην άμεση ένταξη του έργου στο Ε.Σ.Π.Α. Πελοποννήσου, κάτι άλλωστε που βρίσκει πλήρως σύμφωνη και τη Γενική Γραμματεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Παρακαλούμε όπως ζητήσετε από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου σας την ταχύτατη εκπόνηση της μελέτης και εμείς από την πλευρά μας παραμένουμε στη διάθεσή σας, προκειμένου να παράσχουμε την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί για την ολοκλήρωση του έργου».