13 Δεκ 2010

Ασφάλιστρα-φωτιά α λα καρτ


Ασφάλιστρα-φωτιά, ακόµη και 80% υψηλότερα, ανάλογα µε το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού αλλά και την περιοχή που κυρίως κινείται, χρεώνουν όλο...

και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες.

Μοντέλα υπολογισµού του ασφαλιστικού κινδύνου που ισχύουν εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης – επειδή λαµβάνουν υπόψη τους πολλές παραµέτρους –καθιερώνουν πλέον οι εταιρείες και στην Ελλάδα.

Και όσο θα αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου, αλλά και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων που καλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές (750.000 ευρώ ανά θύµα από 1/1/2011, έναντι 500.000 ευρώ σήµερα), τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά, απ’ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες υψηλού κινδύνου.

Τα κόκκινα προκαλούν συχνότερα ατυχήµατα

Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο, µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και η γεωγραφική περιοχή διαµονής του, χωρίς ωστόσο εξειδίκευση ανά νοµό, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος(πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπκ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του. Τα πολυµορφικά, για παράδειγµα, επειδή οι στατιστικές δείχνουν ότι οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ’ ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.

Τα παραπάνω στοιχεία συνδυάζονται, πλέον, από πολλές εταιρείες και µε το χρώµα του αυτοκινήτου,
όπως ισχύει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και τις δυτικοευρωπαϊκές αγορές. Τα κόκκινα αυτοκίνητα έχει αποδειχθεί, σύµφωνα µε τις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ’ότι τα µπλε, µαύρα, γκρι και λευκά, γιατί δεν δηµιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι, και γιατί επιλέγονται από ανθρώπους από τη φύση τους πιο επιθετικούς.

Eνεργητική και παθητική ασφάλεια


Ενα άλλο κριτήριο που έχει αρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάση το σύστηµα αξιολόγησης της Ε.Ε. (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme). Ενα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειαςµε βάση το Euro NCAP (µε άριστατα 5 αστέρια), µπορεί να έχει έκπτωση µέχρι και 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενός άλλου οχήµατος.

Αλλαγές στην τιµολόγηση έχουµε και γύρω από τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού,
δηλαδή ηλικία και επάγγελµα. Ενώ παλαιότερα υπήρχαν επιβαρύνσεις µόνο για όσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες. Για παράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί. Από τα 55και µετά, το ασφάλιστρο επιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται...

Πολλές εταιρείες ζητούν από τον ενδιαφερόµενο, στην πρόταση ασφάλισης που συµπληρώνει, να αναφέρει και ποια είναι η συνηθέστερη περιοχή όπου κινείται. Αν δηλώσει ότι κινείται περισσότερο στο κέντρο της Αθήνας, παρά π.χ. στα βόρεια προάστια ή στα Μέγαρα, σε κάποιες εταιρείες το ασφάλιστρο επιβαρύνεται κατά 5%. Κατά παράδοση έκπτωση έναντι των µεγαλουπόλεων έχουν οι παραµεθόριες περιοχές και τα νησιά.

ΠΗΓΗ: τα νεα on-line