Η Κόρινθος με την Ιπποδάμειο μέθοδο σχεδιασμού του κυρίου πολεοδομικού ιστού της, την ομοιότητα της με τους αντίστοιχους πολεοδομικούς ιστούς της Βαρκελώνης και της Vitoria Gasteiz...
όπου ήδη έχουν εφαρμοστεί τα Superblocks και μετρούνται τα θετικά αποτελέσματα, αποτελεί ιδανικό δεδομένο για την εφαρμογή της παρέμβασης.
Μια προσεκτικότερη (πολεοδομική) παρατήρηση στα οικοδομικά τετράγωνα της Κορίνθου μας αποκαλύπτει τεράστιους ελεύθερους και συνήθως ανεκμετάλλευτους χώρους στο κέντρο κάθε τετραγώνου. Ήδη από την δεκαετία του ’80 διάφοροι συνάδελφοι Μηχανικοί (του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου) έχουν προτείνει την οργανική σύνδεση των χώρων αυτών με το πολεοδομικό ιστό, με το άνοιγμα τους και την χρήση τους τουλάχιστον σαν τόπο στάθμευσης των αυτοκινήτων των περιοίκων κατοίκων και την απελευθέρωση των δρόμων.
Η πρόταση προϋπέθετε πολιτική βούληση και όραμα αφενός και ιδιαίτερα στενή σχέση δημοτικής αρχής και δημοτών δεδομένα που δεν υπήρχαν. Η πρόταση κλείστηκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Παρόμοια αρνητική αδιαφορία υπήρξε και σε συμπληρωματική δική μου πρόταση για την Δημοτική Αγορά όπου πρότεινε την σύνδεση του κτιρίου της Αγορά με τον συνεφαπτόμενο εσωτερικό χώρο του τετραγώνου και αξιοποίηση και διαμόρφωση του προς όφελος της Αγοράς. Αυτά για την ιστορία.
Σήμερα. Με βάση τα απτά, μετρήσιμα αποτελέσματα εφαρμογής των Superblocks τολμώ να σκεφτώ την θετική συμβολή τους στον Κορινθιακό αυτοκινητοκρατούμενο τσιμεντοιστό. Αυτό που δεν μπορώ να φανταστώ είναι οι πιθανότητες ¨αποδοχής¨ ή έστω και συζήτησης μιας τέτοιας πρότασης.
Αλήθεια πόσοι μπορεί να είναι οι οραματιστές σε αυτή την πόλη;