6 Οκτ 2012

Ο Π. Μπεγλίτης για τα επεισόδια στο ΥΠΕΘΑ


Συν/ξη στην τηλ/κη εκπομπη "Πρωινή Γραμμή" του ΣΚΑΙ

 «Επειδή βίωσα μια εξίσου τραυματική εμπειρία τον περασμένο Οκτώβριο, ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας με την εισβολή των αποστράτων αξιωματικών στο Υπουργείο, που κατέστρεψαν την κεντρική πύλη, ήθελα να επαναφέρω το θέμα υπενθυμίζοντας...
το στην εισαγγελέα κ. Ράικου, η οποία  είχε επιληφθεί του θέματος, ρωτώντας την τι έχει κάνει για τους υπευθύνους που είχαν ταυτοποιηθεί.  Διότι παρατηρώ μια επίσπευση, με σεβασμό στο νόμο και στις διαδικασίες της  ποινικής δικονομίας, για τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενώ  δυστυχώς η περσινή υπόθεση φαίνεται πως ξεχάστηκε.
Αυτό πρέπει να το θυμηθούν  οι συνάδελφοι μου που είναι στην Βουλή και να το επαναφέρουν για λόγους δημοκρατικής νομιμότητας.
Ως Υπουργός τότε είχα χτυπήσει το καμπανάκι. Ήμουν στην Βουλή εκείνη την ημέρα και θυμάμαι ότι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, δυστυχώς, αγκάλιασαν   αυτήν την πρακτική και τους απόστρατους που κατέστρεψαν την δημόσια περιουσία.
Τότε βρίσκονταν όλοι στην αντιμνημονιακή ευφορία. Χάιδευαν τα αιτήματα όλων! Δίχως  να γνωρίζουν ότι θα ερχόταν πάλι μια ημέρα, όπως ήλθε, που θα έχουμε όλοι  την κοινή ευθύνη να διαχειριστούμε την πραγματικότητα.
Συγχωρείστε μου τον συναισθηματικό τόνο! Το λέω με παράπονο! Γιατί τα ζητήματα εθνικής άμυνας πρέπει να είναι πάνω από τις κομματικές αντιπαραθέσεις, πρέπει όλοι να δημιουργούμε καθημερινά, με ευθύνη και σοβαρότητα, συνθήκες εθνικής συναίνεσης γύρω από τα θέματα  εθνικής άμυνας.»

……………………………………………………………………
Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

«Το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι εξαιρετικά δύσκολο κι ευαίσθητο. Έχει να κάνει με την εθνική άμυνα, την εθνική οικονομία, τις θέσεις των εργαζομένων  και γενικότερα με την παραγωγική βάση της χώρας.
Τον Οκτώβριο του 2009 βρεθήκαμε σε μια δραματική κατάσταση. Τον Σεπτέμβριο, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, η γερμανική εταιρία HDW είχε καταγγείλει την σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή των υποβρυχίων και κινδυνεύαμε να χάσουμε 2 .130.000.000 ευρώ, τα οποία είχαν δοθεί από το 2001 μέχρι και το 2008, χωρίς το αντίστοιχο ποσοστό ιδιοκτησίας να έχει μεταφερθεί στο ΥΠΕΘΑ , δίχως να έχουμε παραλάβει ούτε ένα υποβρύχιο, με κίνδυνο να κλείσει και να πτωχεύσει το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά λόγω των εκβιασμών της γερμανικής πλευράς και με κίνδυνο, ασφαλώς, να χάσουν οι 1.300 εργαζόμενοι την δουλειά τους
Επιπλέον, υπήρχε ήδη από το 2008 η απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής για επιστροφή στο δημόσιο κρατικών ενισχύσεων που ανέρχονταν πάνω από 500 εκατ.  ευρώ.

…………………………………………
Συγκεκριμένα στις 21 Σεπτεμβρίου  του 2009 η γερμανική πλευρά προσέφυγε στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο λόγω υπερημερίας στις υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Για ποιον λόγο; Η ελληνική πλευρά δεν κατήγγειλε την σύμβαση στο διάστημα αυτό κυρίως από το 2004 εως το 2009, δεν αρνιόταν να παραλάβει τον Παπανικολή, ούτε δεχόταν να τον παραλάβει μετά τις τεχνικές διορθώσεις και παρεμβάσεις που είχαν γίνει.
Αυτό ,θα σήμαινε πως εάν πηγαίναμε στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο ,θα καθυστερούσε η εκτέλεση του εξοπλιστικού προγράμματος ,η χώρα θα κινδύνευε να χάσει 2 δις που είχε μέχρι τότε πληρώσει,το 80% του συνολικού κόστους, δηλαδή,  των δυο προγραμμάτων κατασκευής κι εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων .
Κινδύνευε να πάει στο δικαστήριο και να καταβληθούν  μεγάλες αποζημιώσεις λόγω αντισυμβατικής συμπεριφοράς του ελληνικού δημοσίου και μη σεβασμού των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Υπογράψαμε λοιπόν αυτήν την σύμβαση που ουσιαστικά μας δίνει το 99% της ιδιοκτησίας των υπο κατασκευή Ναυπηγείων.


………………………………………………
Προσπαθήσαμε και πετύχαμε μια επωφελή για τα συμφέροντα του δημοσίου σύμβαση, για να μην χάσουμε τα χρήματα που είχαν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια , να πάρουμε την κυριότητα και την ολοκλήρωση των εργασιών των υποβρυχίων, να διασφαλίσουμε την επιβίωση του ναυπηγείου και τις θέσεις εργασίας.
Έρχεται τον Μάιο του 2011 η γερμανική πλευρά και καταγγέλλει την ανάδοχο εταιρία, στο πλαισιο της μεταξύ  τους υποκατασκευαστικής συμβασης.
Αυτή η καταγγελία πήγε πίσω το πρόγραμμα εκτέλεσης της νέας σύμβασης κατασκευής των δυο υποβρυχίων νέου τυπου 214 .
Δεν μπορούσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ,εγώ ως υπουργός, αλλά και οι μετέπειτα συνάδελφοί μου, να προχωρήσουμε σε πληρωμές χωρίς να συνεχίζεται η εκτέλεση του έργου. Δεν θα πάμε φυλακή κανείς μας, για να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας.»

……………………………………..
Έχουμε αυτήν την στιγμή δυο προβλήματα να αντιμετωπίσουμε. Το ένα είναι η καταγγελία της υποκατασκευαστικής σύμβασης των γερμανών έναντι της αναδόχου
Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι η ανάδοχος καταγγέλλει την ελληνική πλευρά  στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο.
Πρέπει να καταλάβουμε πως το ΥΠΕΘΑ είναι πελάτης στα ναυπηγεία ,είναι πελάτης στις αμυντικές βιομηχανίες. Δεν μπορεί επομένως να διαμορφώσει εθνική ναυπηγική πολιτική. Είναι άλλα τα αρμόδια Υπουργεία και σωστά η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε την υπόθεση στον κ. Αναστασόπουλο.
Δεν μπορεί το ΥΠΕΘΑ σε μια περίοδο επώδυνη για την οικονομία της χώρας ,όταν όλοι ζητάμε να εξορθολογήσουμε τις αμυντικές μας δαπάνες και να τις μειώσουμε ,να χρηματοδοτεί την επιβίωση βιομηχανιών και τις θέσεις εργασίας. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς.

Χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο για την ναυπηγική βιομηχανία στην χώρα.
Όλες οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει να συμβάλλουμε στην δημιουργία και να υποστηρίξουμε  έναν εννιαίο φορέα ναυπηγοεπισκευαστικό, που θα καλύπτει και τις αμυντικές αλλά και τις εμπορικές παραγγελίες..»
.